TSB's
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
- Like! Gegeven!: 133 keren
- Like! Gekregen: 322 keren
TSB's
NAV een bericht in het 508 deel van het forum, hier de discussie, aanleiding en beslissing omtrent het wel/niet plaatsen van TSB's
Aanleiding:
Het delen van TSB’s uit het niet publieke deel van servicebox is ongetwijfeld goed bedoeld, maar we gaan even informeren of het toegestaan is. Het is immers auteursrechtelijk materiaal wat achter een paywall zit en daar gaan ze zorgvuldig mee om. We komen er even op terug. (En plaatsen het dan zonnodig weer terug als blijkt dat het geen probleem is)
Nummers vermelden mag uiteraard wel.
Aanleiding:
Het delen van TSB’s uit het niet publieke deel van servicebox is ongetwijfeld goed bedoeld, maar we gaan even informeren of het toegestaan is. Het is immers auteursrechtelijk materiaal wat achter een paywall zit en daar gaan ze zorgvuldig mee om. We komen er even op terug. (En plaatsen het dan zonnodig weer terug als blijkt dat het geen probleem is)
Nummers vermelden mag uiteraard wel.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
-
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gekregen: 1 keer
TSB's
Technisch service bulletin is niets geheims aan
Chassisnummer van de auto is niet zichtbaar gemaakt
Zie het probleem niet ?
Chassisnummer van de auto is niet zichtbaar gemaakt
Zie het probleem niet ?
PEUGEOT 508 | 1.6 THP 16v 156pk | AMT6 | bj. 2011
- KDM - LAK BRUN GUARANJA
Aangepast: Led gemonteerd, navigatie ingebouwd, ruiten achter geblindeerd.
andere velgen gemonteerd.
- 19" EQUINOXE - ANTRACIET (GT velgen) (Zomerset)
- 18" STORM(GT velgen) (Winterset)
- KDM - LAK BRUN GUARANJA
Aangepast: Led gemonteerd, navigatie ingebouwd, ruiten achter geblindeerd.
andere velgen gemonteerd.
- 19" EQUINOXE - ANTRACIET (GT velgen) (Zomerset)
- 18" STORM(GT velgen) (Winterset)
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
Re: TSB's
Dat jij het probleem niet ziet, wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat het geen probleem is.
Voor de rest, zie de uitleg in mijn mod-edit.
We komen er op terug.
Voor de rest, zie de uitleg in mijn mod-edit.
We komen er op terug.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
Re: Motorstoring hybride probleem
Zoals ik al heb aangegeven heb ik de TSB’s (voor nu) verwijderd, maar de nummers mogen wel gedeeld worden. Met die nummers kan je dan naar de dealer. Echter die nummers weet ik niet (kwamen niet van mij) dus zou niet weten welke rol ik of de teamleden daarin zouden moeten hebben.
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
Ik merk wat irritatie in je bericht en dat vind ik vervelend om te lezen dat dat nu ontstaat. Ik zal het nogmaals kort wat toelichten:
Gezien de verstandhouding die wij met Peugeot hebben, wil ik niet over de scheef gaan voor het verspreiden van (auteursrechtelijk) materiaal wat achter een peperdure paywall zit. Daarom zijn de TSB’s (voor nu) even geparkeerd. Als ik duidelijkheid heb, dan zal ik ze of terugplaatsen, of definitief verwijderen.
Daarnaast: Forums als deze bestaan zeker om elkaar te helpen. Maar wel binnen de geldende regels die daarvoor zijn
Als Briantjuh jou de TSB nummers geeft, kan je deze doorgeven aan de dealer en die kan ze dan gebruiken om te toetsen of ze voor jouw wagen van toepassing zijn en zonnodig uitvoeren. De nummers alleen zijn dus voldoende om de dealer op weg te helpen. Daarvoor hoeft echt niet het hele TSB voor online te staan. Ze uitdraaien en meegeven aan je gaan ze sws niet doen
Tot zover dan ook meteen het verhaal van het weghalen van de TSB’s. Het is (voor nu) even wat het is en ik kom er zsm op terug.
- Rick
- Moderator
- Like! Gegeven!: 265 keren
- Like! Gekregen: 445 keren
TSB nummer plaatsen in de topics en de bijbehorende documentatie onderling even delen per PM
probleem opgelost!
probleem opgelost!
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
- Rick
- Moderator
- Like! Gegeven!: 265 keren
- Like! Gekregen: 445 keren
we hebben geen off. banden, alleen een goed verstandshouding en daarom willen PN niet tegen ons hebben.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
Re: TSB's
Ik heb ondertussen een en ander even uitgezocht mbt de TSB's (Technisch Service Bulletins).
Een ieder die zakelijk en of privé toegang heeft tot servicebox, logt in met een eigen unieke code en wachtwoord. Bij het registreren ga je akkoord met de voorwaarden van Servicebox. Ook mensen die vanuit hun bedrijf als eigenaar of medewerker inloggen hebben deze registratie doorlopen (en zijn akkoord gegaan met deze voorwaarden).
In die voorwaarden staat zeer duidelijk vermeld dat alle info in servicebox auteursrechtelijk is beschermd, dat het enkel ten doel dient om verkopers/reparateurs te helpen dmv raadplegen en/of uitvoeren van de beschreven behandelingen en dat het niet is toegestaan de inhoud van servicebox op welke wijze dan ook te verspreiden.
Daarnaast wordt er ook in onze forumregels (punt 2.15) op gewezen dat het verspreiden van auteursrechtelijk materiaal niet is toegestaan. Bij het registreren op het forum wordt je gewezen op onze forumregels en ga je daarmee ook akkoord.
Gezien zowel de voorwaarden van Servicebox als de voorwaarden van het forum , kan ik het dus NIET toestaan dat de inhoud van TSB's gepubliceerd worden op en/of verspreid worden via het forum. Ik heb geen zin in woorden met de rechthebbende, in dit geval Peugeot/Stellantis.
Wat mag wel:
Het noemen van de TSB nummers (dan kunnen dealers daarmee aan de gang)
Het noemen van onderdeelnummers opgezocht in Servicebox (voor het bestellen van onderdelen bij de dealer/onderdelenlijnen etc)
Het zoeken van terugroepacties met daarbij behorende terugroepcodes (al dan niet met een zeer korte omschrijving van het probleem)
Wat men verder via prive(mail) etc met elkaar deelt, moet men uiteraard helemaal zelf weten, dat is en blijft uiteindelijk de verantwoording van de betreffende (eind)gebruiker van servicebox. De eventuele gevolgen zijn dan ook voor die persoon. Wij geven daar echter geen platform voor, daar de verantwoording dan ook bij ons ligt. Om eerder genoemde redenen is dat niet wenselijk.
Een ieder die zakelijk en of privé toegang heeft tot servicebox, logt in met een eigen unieke code en wachtwoord. Bij het registreren ga je akkoord met de voorwaarden van Servicebox. Ook mensen die vanuit hun bedrijf als eigenaar of medewerker inloggen hebben deze registratie doorlopen (en zijn akkoord gegaan met deze voorwaarden).
In die voorwaarden staat zeer duidelijk vermeld dat alle info in servicebox auteursrechtelijk is beschermd, dat het enkel ten doel dient om verkopers/reparateurs te helpen dmv raadplegen en/of uitvoeren van de beschreven behandelingen en dat het niet is toegestaan de inhoud van servicebox op welke wijze dan ook te verspreiden.
Daarnaast wordt er ook in onze forumregels (punt 2.15) op gewezen dat het verspreiden van auteursrechtelijk materiaal niet is toegestaan. Bij het registreren op het forum wordt je gewezen op onze forumregels en ga je daarmee ook akkoord.
Gezien zowel de voorwaarden van Servicebox als de voorwaarden van het forum , kan ik het dus NIET toestaan dat de inhoud van TSB's gepubliceerd worden op en/of verspreid worden via het forum. Ik heb geen zin in woorden met de rechthebbende, in dit geval Peugeot/Stellantis.
Wat mag wel:
Het noemen van de TSB nummers (dan kunnen dealers daarmee aan de gang)
Het noemen van onderdeelnummers opgezocht in Servicebox (voor het bestellen van onderdelen bij de dealer/onderdelenlijnen etc)
Het zoeken van terugroepacties met daarbij behorende terugroepcodes (al dan niet met een zeer korte omschrijving van het probleem)
Wat men verder via prive(mail) etc met elkaar deelt, moet men uiteraard helemaal zelf weten, dat is en blijft uiteindelijk de verantwoording van de betreffende (eind)gebruiker van servicebox. De eventuele gevolgen zijn dan ook voor die persoon. Wij geven daar echter geen platform voor, daar de verantwoording dan ook bij ons ligt. Om eerder genoemde redenen is dat niet wenselijk.