Diverse defecten

Voor alle techniek die niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
MultiLunchbox
Peugeot Newbie

Diverse defecten

Bericht door MultiLunchbox »

Goededag,

Ik heb onlangs in mijn 2009 107 een versterker+subwoofer aan proberen te sluiten. Heb dat volgens mij zorgvuldig en goed gedaan, maar zal tussendoor toch iets mis zijn gegaan.

Tijdens rommelen/aansluiten van kabels, zijn een aantal dingen gestopt met werken. Voor zover ik weet: de radio, groot licht indicator en gewoon licht indicator (lichten zelf doen het wel), en het interieur lampje gaan niet aan.

Ik dacht meteen aan kortsluiting en een gesprongen zekering. Heb wat diagrammen bekeken, en het lijkt niet dat deze specifieke elementen op eenzelfde zekering zitten.

Als het wat minder warm is, ga ik even alle zekeringen checken. Heeft iemand nog andere ideeën?
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 270 keren
Like! Gekregen: 455 keren

Re: Diverse defecten

Bericht door Rick »

Kan het zijn dat je aan een stekker/bedrading van de tellerunit hebt getrokken of onder spanning hebt gezet waardoor er geen lekker contact meer is?
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Doornekamp33
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 46 keren

Bericht door Doornekamp33 »

Vergeet de zekeringen achter de tellerkap niet, schijnen er ook een paar te zitten heb ik ooit gelezen, is al even terug.
Groet Peter
MultiLunchbox
Peugeot Newbie

Bericht door MultiLunchbox »

Heb even achter het dashboard gekeken. De hele kabelboom lijkt nog netjes op zijn plek te zitten.

Heb ook de zekeringen bekeken, zijn allemaal nog goed. Alhoewel volgens de diagrammen de kapotte elementen in mijn auto niet op dezelfde zekeringen zitten. Het niet werkende interieurlicht zit op dezelfde zekering als de toerenteller, en die werkt wel nog.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 139 keren
Like! Gekregen: 331 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Bsi ontregelt?
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Doornekamp33
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 46 keren

Bericht door Doornekamp33 »

Zit er niet in, dus die kunnen we wegstrepen, alles is simpel draadje schakelaar draadje.
Zekering getest? Kan zonder te zien stuk zijn, simpel meten met een multimeter.

BTW, zorgvuldig en mogelijk kortsluiting kan niet tegelijk, als je zorgvuldig inbouwd is de eerste stap, accu loskoppelen, die ik ook niet altijd dus geen verwijt naar je toe, het is een gok die helaas verkeerd is uitgevallen.

Die stap kun je nu eerst alsnog doen, misschien lost het wat op, zit iets in de printplaat van de tellerunit waar twee lampjes niet branden, link met interieurlampje kan ik effe niet plaatsen, hooguit dat in de deur de schakelaar nog wel eens niet goed werkt.

Groet Peter
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 270 keren
Like! Gekregen: 455 keren

Bericht door Rick »

Als de nwe radio aangesloten zit op verkeerde draden, of bestaande draden naar massa hadden moeten zitten wat nu niet meer het geval is, dan kan er van alles uitvallen.

Radio eruithalen en stapje voor stapje gaan checken of er iets niet goed (meer) zit.

Lampen die zelf nog branden maar de controle lampjes op dashbord niet heeft niets met zekeringen te maken is mijn redenatie.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (107)”