Belgische 408

Welke uitvoering past het beste bij jou
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 265 keren
Like! Gekregen: 445 keren

Re: Belgische 408

Bericht door Rick »

Ik hoop dat je een goed rechtsbijstand verzekering hebt!

Gewoon annuleren en lekker op zoek naar een auto die ergens op voorraad staat en daar onderhandelen.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
cricque
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 3 keren

Bericht door cricque »

Amai 8000 euro bijbetalen, zoveel verschil zit er toch niet tussen een allure en gt.
Net gekeken het verschil tussen Allure en een GT is momenteel 4000 euro hier in België. Maar leder etc kan je dus niet meer krijgen op een allure.
Dan vraag ik mij toch af hoe ze aan 8000 komen bovenop hetgeen dat je al betaald hebt. De auto is hier toch niet echt qua prijs gestegen. Ik heb besteld aan 50k rond voor GT (180 hybrid) met alles op buiten de 20 inch en trekhaak en dan kom ik hier op 55190 uit momenteel en dacht dat het toen 55-56 was zoiets mits korting afgerond op 50k in Januari. Die prijs is volgens mij redelijk stabiel gebleven. Misschien dat je een fikse korting gekregen hebt ofzo die ze nu niet meer kunnen doorvoeren ? Of het is een 225 hybrid die je nu neemt ? Dat is al vlug 2k en dan minus een korting.

Nuja ik zou ook zeggen gewoon, ze zoeken het zelf maar uit. Maar ik zit ook met een leasing dus ik zou geen keuze hebben, anders moet ik meer betalen hier omdat de bestelbon van voor 1 Juli moest zijn om zakelijk mee aftrek te hebben. Maar moest dit privé zijn en niet zakelijk dan zoeken ze het echt zelf maar uit. Het is een fout van de dealer, simpel. Ze kunnen mij die wagen maar leveren met dezelfde specs als ik besteld heb of ze gaan een serieuze tegemoetkoming moeten doen. En willen ze dat niet, dan zou ik zelfs een schadevergoeding eisen voor de fout die zij duidelijk gemaakt hebben. Ze kunnen niet eenzijdig het kleur aanpassen.
You only live once
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 133 keren
Like! Gekregen: 322 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

De modellen zijn het voorbije jaar wel allemaal rond de 3000-5000 euro duurder geworden afhankelijk van de uitvoering
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
mango
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door mango »

Ik had ook wel een stevige korting bij de eerste bestelling, er waren saloncondities en dan nog ergens iets van twee soorten getrouwheidspremies die nu nergens meer te bespeuren zijn op de nieuwe offerte…
Ik twijfelde toen tussen de 308 SW en de 408 maar gezien de veel kortere levertijd en destijds gunstige prijs voor de 408 voor de 408 gegaan…
cricque
Peugeot Fanaat

Bericht door cricque »

Net effe mijn bestelbon der even bijgenomen (was op 31 Januari)

Basis voor een gt hybrid 180 was toen zonder kortingen exclusief btw 39.504,13 dat is inclusief btw 47799,84 (zonder kortingen)
Momenteel staat dat op de peugeot site 47600 rond. Met kortingen toen bij kwam de prijs voor de wagen zonder opties op 43.849,0
En de totaalprijs inclusief opties was bij mij 50.814,69 €. Eerst was dat 50k rond, maar heb toen nog beslist van die night vision ook bij te nemen, was ik al vergeten

Op mijn offerte staan de opties in totaal aan 6965,69 euro (Titanium Grijs, Zwart leder, 7,4kw lader, visiopark 3, alarm, night vision, anti diefstal moeren, opendak, focal sound, draadloze oplader). Selecteer ik dit nu op de site (in de mate van het mogelijke: okenite wit, opendak, visio park, 360 pack, premium pack) dan kom ik aan 7590 euro aan opties, (die draadloze oplader kan ik zelfs niet vinden momenteel)

Totaalprijs nu 55.190 volgens de site
Totaalprijs toen (zonder kortingen) 54765,69 (47800 + 6965), dat is een verschil van 424,31 euro. Maar draadloze oplader was 200 dacht ik
En qua korting heb ik een fleetkorting gehad en gepersonaliseerde bonus (wat het ook mag zijn)

De prijs was toen inderdaad heel dicht bij die van een 308, maar daar kan je dus geen leer meer kiezen als opties blijkbaar en dan kom ik uit op 49820 momenteel op de site. Als je daar leer zou bijdoen dan kom je op een +- 52000 aangezien dit altijd zo rond de 2k zat. Een 508 is wel duurder geworden, want daar had ik ook naar gekeken, en die is op 2 jaar tijd wel een pak duurder geworden, wat ik weet 2 jaar geleden was ik aan het kijken geweest om een nieuwe te kopen (vorige leasing ging toen aflopen) en toen was een 508 met zogoed als alle opties rond de 55k, dat is nu ergens net 60k en was in het begin van het jaar ook al zo

Maar tov mijn bestelbon op 31 Januari is er niet echt veel verschil te bespeuren, het zou wel kunnen dat als je al in december 2022 besteld had ofzo de prijs misschien anders lag. Maar dacht dat mango zei dat hij begin dit jaar besteld had. Of de prijzen moeten in Januari aangepast geweest zijn. Maar prijzen van begin Januari heb ik niet bekeken aangezien ik niet het plan had om een wagen te kopen. Maar mijn 'leasing mannetje' belde me op laatste week van Januari om te zeggen dat als ik geen hybride kocht voor 1 Juli ik extra belasting moest betalen en mijn boekhouder had toevallig net dezelfde dag gebeld voor hetzelfde. Ik dus meteen naar de site van peugeot voor een nieuwe 308 sw ... en toen zag ik 408 ... hmmm dag nadien effe in de showroom gaan bekijken, in het weekend nog even met de vrouw en dan besteld. Het zou misschien kunnen dat ze ervoor lager stonden
You only live once
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 265 keren
Like! Gekregen: 445 keren

Bericht door Rick »

mango schreef: 15 nov 2023, 06:58 Ik had ook wel een stevige korting bij de eerste bestelling, er waren saloncondities en dan nog ergens iets van twee soorten getrouwheidspremies die nu nergens meer te bespeuren zijn op de nieuwe offerte…
Ik twijfelde toen tussen de 308 SW en de 408 maar gezien de veel kortere levertijd en destijds gunstige prijs voor de 408 voor de 408 gegaan…
Dan weet je wat je dealer heeft uit te leggen.
Hij zal de eerdere voordelen nog steeds moeten toepassen.
Anders is het wel een hele ..... dealer. (maar dat was ie eigenlijk al door je niet te bellen vanwege de kleur)
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
marcdtm
Peugeot Liefhebber
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door marcdtm »

die draadloze oplader kan ik zelfs niet vinden momenteel

@cricque : inbegrepen in premium pack

Marc
408 GT 1.2 pure tech geleverd 2/11/23

Sinds november 2021 3008 Allure. Artens grijs

new peugeot 508 SW GT 2.0 HDI, Full option
mango
Peugeot Liefhebber

Bericht door mango »

Even stil van mijn kant de laatste dagen want er is veel gebeurd.
De bestelde wagen heb ik intussen geannuleerd, mede ook omdat ik er met de dealer niet verder uit geraakte.
Intussen bij een andere dealer een 308 Hybrid GT Full option in het Artens grijs op de kop kunnen tikken voor ongeveer dezelfde prijs als ik mijn 408 had besteld. Binnen twee weken zou ik er moeten mee rondrijden of zelfs iets vroeger maar het hangt allemaal af van wanneer ze de keuring kunnen inplannen.

Eind goed, al goed!
Fabianvenlo
Peugeot Liefhebber

Bericht door Fabianvenlo »

Vanmorgen telefoontje ontvangen van de dealer omtrent mijn bestelde 408GT selenium gris 180 Hybride

Het chassisnummer is bekend, dus betekend dat deze geproduceerd is. Hoelang transport duurt kon hij me niet precies vertellen, maar verwacht uiteraard dat het niet al te lang zal duren, hopelijk nog voor de kerst.
cricque
Peugeot Fanaat

Bericht door cricque »

Bij mij zei de dealer gewoon week 50 geleverd en zei me best gewoon even bellen einde November, dan kan ik zeker zeggen wanneer we hem hier binnenkrijgen, maar als er een leveringsdatum is tegenwoordig dan is het een uitzondering dat die niet gehaald wordt. Maar ga die mens nu niet wekelijks lastig vallen, dus 1 december bel ik even.
Maar als je pas in Januari krijgt staat er bij verkoop 2024 … anders is het 2023 en dan kan wel iets schelen qua prijs bij verkoop. Ben er zelf nog jiet uit als de leverweek klopt, wachten of niet. Fiscaal gezien is,het voor mijn bedrijf beter dit jaar. Mijn vrouw zou hem overnemen dan op einde leasing, en kopen we voor haar of voor mij iets anders. Als ze hem toch echt niet wilt ofzo tsja dan maakt het wel uit, anders totaal niet, dusja keuzestresss en luxeproblemen noem ik dat dus nog even afwachten. Maarik ga ervan uit dat dit in Nederland ook zo is qua verkoopprijs binnen x aantal jaar. Maar had al aan de verkoper gevraagd als er een rode kerststrik rond kon bij ophaling, en daar was het antwoord: daar kunnen we voor zorgen. Maar hij zei zelf van, zou je niet beter wachten tot eerste week Januari: “Zo verlies je geen jaar
You only live once
Fabianvenlo
Peugeot Liefhebber

Mooi! Zou wellicht nog wel eens dezelfde batch kunnen zijn. Voor mij is 2023 kenteken prima, leasewagen dus niet van belang voor mij. Of de leasemaatschappij moet het tegenhouden, maar die hebben ook een achterstand te verwerken dus zijn blij met elke auto dat zij kunnen factureren dit jaar verwacht ik.

Ik wacht het af, we weten in iedergeval dat er iets gebeurd nu 😊

Hoe komt het overigens dat jouw auto al 11 maanden in bestelling staat?
cricque
Peugeot Fanaat

Bericht door cricque »

Ik heb besteld 31 Januari en toen hadden ze mij gezegd, zal einde dit jaar zijn voor levering, maar. GT 180 met alles buiten 20inch en trekhaak (open dak dus maar dus geen voorruit verwarming omdat die combo niet kon). En van kleur moeten wisselen titanium grijs besteld, maar is dus nu wit geworden omdat selenium grijs ik niet zag zitten. Misschien dat dit er iets te maken mee heeft ofzo.
You only live once
Fabianvenlo
Peugeot Liefhebber

Vandaag zeer verrassend opgebeld geworden door de dealer dat mijn Peugeot 408GT onverwachts is binnengekomen, afgelopen maandag was het chassisnummer pas bekend.

Gelijk even een kijkje gaan nemen, moet zeggen ben zeer content met de kleur Selenium Gris

Volgende week zaterdag krijg ik hem in ontvangst, helaas door werk eerder niet mogelijk.
WhatsApp Image 2023-11-23 at 16.05.57.jpeg
WhatsApp Image 2023-11-23 at 16.05.57 (3).jpeg
WhatsApp Image 2023-11-23 at 16.05.57 (2).jpeg
WhatsApp Image 2023-11-23 at 16.05.57 (1).jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (408)”