Aftermarket sfeerverlichting en sterrenhemel

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
suc6
Peugeot Newbie

Aftermarket sfeerverlichting en sterrenhemel

Bericht door suc6 »

Dag allemaal

Momenteel rij ik in een Peugeot 308, bouwjaar 2008 en zolang deze nog blijft rijden heb ik (nog) geen behoefte aan een nieuwer model, maar gezien ik veel tijd in mijn auto besteed en ik graag iets speciaals wil hebben in mijn auto overweeg ik om een symphony sfeerverlichting te installeren samen met een sterrenhemel. Gezien de prijzen veel te duur zouden zijn, moest ik dit laten doen, wil ik dit zelf doen. Echter weet ik enkel hoe ik de trims moet verwijderen, maar niet hoe ik deze zal moeten hard wiren.

Wat ik wel weet is dat ik deze oftewel kan hardwiren aan de cigaret plug of aan de koplampen? Waarom zou ik dit bv. Niet aan de koplampen doen, ik neem aan dat dit enkel stroom in beslag neemt als deze werkelijk opstaan.. en dan kan ik de sterren hemel hardwiren aan de cigarettes plug? En is het misschien mogelijk om hier een knopje voor bij te maken naast de hazard knop, ik neem aan dat deze knoppen vrijgemaakt werden om latere opties eraan toe te voegen?

// naar mijn mening mist deze auto het moderne gedeelte, daarom zou ik dit graag willen aanpassen, mijn excuses voor mensen die hier tegen zijn. :roll: :roll:
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 171 keren
Like! Gekregen: 315 keren

Re: Aftermarket sfeerverlichting en sterrenhemel

Bericht door Rick »

hi
Gezien je taalgebruik vermoed ik dat je van de zuidelijke buren afkomstig bent.
Het is daarom iets lastiger om je verzoek door het gebruik van bepaalde termen te ontcijferen.

Ook jouw 308 uit 2008 heeft de moderne (CAN-bus) electronica er in zitten, dus wees voorzichting met aftappen van voeding.
Je dashboard is niet voorbereid om simpel een extra schakelaar bij te plaatsen. Losse schakelaars voor in de afdekkingen zijn er niet.

Op de 12v plug aansluiten is natuurlijk mogelijk, mits het geen zware verbruikers zijn.

Voor wat betreft de hemelbekleding. Heb je al duidelijk of deze wel los van de dakplaat is. Peugeot lijmt voor de stevigheid de binnenhemel in veel modellen aan de stalen dakplaat. Dan wordt het aanbrengen van glasvezeldraden opeens een hele uitdaging als hobbyist.

p.s zou je bij gelegenheid een even voorstellen topic willen aan maken met wat info over jezelf en je peugeot? BVD
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Doornekamp33
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 32 keren

Bericht door Doornekamp33 »

308 SW T7 zit de dakplaat niet verlijmt vanuit de fabriek op het staal, is ook niet zo groot door de grote glasplaat.

Hemel verwijderen is redelijk veel werk, alle stijlen de kunstof kappen weghalen, de handgrepen in het plafond en de afwerking rond het raam in het dak, dan kan die er via de koffer uit, reken maar op een paar uuitjes werk.

PS, laatste alinea, waarom excuseren voor iets dat jij wil, is jou wagen dus doe ermee wat je wil doen, excuses onnodig.
Groet Peter
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

waar lees je dat het een SW betreft ?
In een SW is het m.i. vanwege het roldoek en de airbags aan weerszijde overigens niet aan te bevelen om daar iets te gaan knutselen.
suc6
Peugeot Newbie

Bericht door suc6 »

Rick schreef: 19 feb 2024, 13:06 hi
Gezien je taalgebruik vermoed ik dat je van de zuidelijke buren afkomstig bent.
Het is daarom iets lastiger om je verzoek door het gebruik van bepaalde termen te ontcijferen.

Ook jouw 308 uit 2008 heeft de moderne (CAN-bus) electronica er in zitten, dus wees voorzichting met aftappen van voeding.
Je dashboard is niet voorbereid om simpel een extra schakelaar bij te plaatsen. Losse schakelaars voor in de afdekkingen zijn er niet.

Op de 12v plug aansluiten is natuurlijk mogelijk, mits het geen zware verbruikers zijn.

Voor wat betreft de hemelbekleding. Heb je al duidelijk of deze wel los van de dakplaat is. Peugeot lijmt voor de stevigheid de binnenhemel in veel modellen aan de stalen dakplaat. Dan wordt het aanbrengen van glasvezeldraden opeens een hele uitdaging als hobbyist.

p.s zou je bij gelegenheid een even voorstellen topic willen aan maken met wat info over jezelf en je peugeot? BVD
Wat bedoel je precies met verder voorstellen? Sorry ben nieuw bij deze forum.. ik ben inderdaad een Belg, en heb minieme kennis over wagens, maar ik kan gerust hulp vragen mocht het nodig zijn. Het is eigenlijk een 2007 model.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Plaats reactie

Terug naar “Interieur (308-T7)”