velgen

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 171 keren
Like! Gekregen: 315 keren

Re: velgen

Bericht door Rick »

zodra de servicebox is gevuld met de onderdelen (en dus de specificaties) van de 3008III wordt het gemeld.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
ivoG
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door ivoG »

Aha oké. Top dat jullie er zoveel over weten. Weet je ook wanneer dat ongeveer zal zijn?
3008 1.2 PureTech Allure (Blanc Banquise) - 2018
308 1.6 VTi XT (Gris Aluminium) - 2008
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 90 keren
Like! Gekregen: 251 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Kan morgen zijn. Kan nog een half jaar duren.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
ivoG
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door ivoG »

Oké check. Als ik m'n nieuwe auto ophaal kunnen ze vast wel vertellen hoe en wat. Dank voor de hulp!
3008 1.2 PureTech Allure (Blanc Banquise) - 2018
308 1.6 VTi XT (Gris Aluminium) - 2008
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Tja, dan kan je het ook zelf bekijken, staat op de velg ;)
3008Suvnacre
Peugeot Liefhebber

Bericht door 3008Suvnacre »

wat liggen jullie toch allemaal te zeiken ,prachtige velgen ziet er geweldig uit zeker met een witte met zwart dak GT zoals ik hem heb besteld.
Je moet naar het geheel kijken auto met velgen en niet alleen een aspect eruit lichten.
Prachtig ontwerp in zijn geheel wat Peugeot hier klaarspeelt interieur en exterieur alle reviews die ik gezien heb in Nederlands Duits en engels zijn lovend, maar dat is natuurlijk mijn mening meestal hebben de mensen die zelf een andere versie hebben commentaar op de auto die ze zelf graag zouden willen hebben.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

Uitetaard is alles smaakgebonden. Maar ook ik kijk gewoon naar het totaalbeeld en niet enkel naar de velg. En met dat totaalbeeld vind ik (en dat is mijn mening) de velgen gewoon als totaalbeeld op de auto NIET mooi en alleen al om die reden waarschijnlijk niet snel een uitvoering te nemen met die velgen (of er andere velgen onder knallen, Kijkend naar bv de 408. Prachtige wagen, en met de Allure velgen komt ie naar mijn mening het beste tot zijn recht). Dat de reviews lovend zijn is natuurlijk leuk, maar uiteindelijk beslist de consument en staat die wagen nog bijna nergens in de showroom.

Met je laatste zin sla je de plank wel een beetje mis. Mijn mening heeft werkelijk helemaal niets te maken met “commentaar geven op een auto die ik graag zou willen hebben”. Alsof het afgunst zou zijn. Bijzondere aanname vind ik dat wel over andermans mening. Dat jij het mooi vind dikke prima, maar dat hoeft een ander natuurlijk niet te vinden. Dat heeft niets met afgunst, jaloezie of weet ik het wat te maken, gewoon met persoonlijke smaak. Niets meer en niets minder. En smaken verschillen nou eenmaal.
Als je je laatste zin had weggelaten had je een krachtig en duidelijk verhaal over jouw mening gehad.

Onlangs heb ik een andere auto gekocht. Ook naar de 408 GT gekeken die met een zelfde soort/idee velgen rond rijd en die vind ik afgrijselijk. Dat was voor mij een reden om voor de 408 mijn wenselijstje aan te passen naar een Allure. Ja. Puur om de velgen en daarmee voor mij het totaalbeeld. (Of een GT en er Allure velgen onder knallen).
(Uiteindelijk is het een 308 geworden omwille van de kofferruimte, maar dat terzijde)
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
3008Suvnacre
Peugeot Liefhebber

Ik heb in de laatste zin gezegd meestal dat is niet iedereen dus diegene die der eigen aangesproken voelt daar zal dan wel een kern van waarheid in zitten.

Je hebt gelijk dat het een kwestie van smaak is maar een hele auto veranderen omdat je de velgen niet mooi vind daar heb ik dan weer mijn bedenkingen bij en ja dat is jou mening.

maar last but not least de hele journalistieke wereld roept over de E 3008 , het design in exterieur en interieur rijeigenschappen ook niks mis mee

dus wat betreft de velgen laten we het maar hierbij en zeggen we maar dat het een kwestie van smaak is.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Beetje offtopic maar ondanks dat de testverslagen zijn redelijk positief, er zijn genoeg testverslagen en videos (ook in FR) die genoeg te mekkeren hebben.

Qua velgen is gewoon jammer dat er geen enkele keuze is, in opties, behalve vanuit Peugeot beslist obv de uitvoering en motortype.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

3008Suvnacre schreef: 12 mar 2024, 13:58 Ik heb in de laatste zin gezegd meestal dat is niet iedereen dus diegene die der eigen aangesproken voelt daar zal dan wel een kern van waarheid in zitten.
Geen idee wat je hiermee wilt suggereren, maar als je mij hiermee bedoeld, dan moet ik je helaas teleurstellen. De wagen is je van harte gegund en er zit bij niet iets van afgunst of jaloezi in de trend van “had ik hem maar”. Wat als ik hem zelf had gewild, had ik hem wel gewoon besteld en geen 2e hands 308 genomen. :mrgreen:
3008Suvnacre schreef: 12 mar 2024, 13:58 een hele auto veranderen omdat je de velgen niet mooi vind
Hele auto veranderen? Waar heb ik dat genoemd dan?
Ik heb enkel gezeg dat ik, op basis van de 408, eerder een Allure dan een GT zou kiezen… of een GT zou nemen en er dan Allure velgen onder zou knallen. Daarmee verander ik echt niet de hele auto. (De meeste GT opties voor de 408 zijn voor mij namelijk geen noodzaak, maar slechts leuke features, op het zwarte interieur na dan.dat is zeker een pre, maar de velgen wegen bij mij toch echt zwaarder. De detailverschillen van de nieuwe 3008 van de GT vs Allure heb ik overigens nog niet in het snotje, kan zijn dat ik dan een andere mening heb)
3008Suvnacre schreef: 12 mar 2024, 13:58
maar last but not least de hele journalistieke wereld roept over de E 3008 , het design in exterieur en interieur rijeigenschappen ook niks mis mee
Lang niet allemaal hoor. En Wat de journalisten ook roepen, laten we eerst eens kijken of deze nieuwe 3008 ook echt door het grote publiek wordt omarmd en minstens zon succes wordt als de oude 3008 (modeljaar 2016). Voor nu is dat slechts koffiedik kijken. We zullen het later zien aan de verkoopcijfers of dit ook “een sterk nummer” is en men zich ook “lekkerder voelt in deze Peugeot”.

3008Suvnacre schreef: 12 mar 2024, 13:58
dus wat betreft de velgen laten we het maar hierbij en zeggen we maar dat het een kwestie van smaak is.
Helemaal mee eens en Absoluut een kwestie van smaak en je weet wat ze zeggen, over smaak valt niet te twisten, das namelijk een mening. En jij hebt overduidelijk een andere mening dan sommigen anderen in dit topic. Dat mag, maar ga dan niet over deze mensen oordelen, daarmee doe je je krachtige bericht, zoals eerder gesteld, opeens erg tekort. Enndat vind ik zonde :)

Last but not least:

Succes met wachten! Wanneer heb je hem besteld en wanneer gaat ie geleverd worden aan je? Plaats je tzt nog wat foto’s hier?
3008Suvnacre
Peugeot Liefhebber

besteld 20 februari

levering begin Mei

en als ik hem heb dan plaats ik wel wat foto's
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Ik help het je hopen dat je m in Mei krijgt.
De bestelling van mijn vader is op 15 december geplaatst.
Zou eerst februari/maart worden, nu vermoedelijk eind mei....
Doornekamp33
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 32 keren

Bericht door Doornekamp33 »

@3008Suvnacre , voordat we over jaloezie of afgunst beginnen een simpel vraagje, koop en betaal jij je wagen zelf contant of mag je er 1 van de baas leasen of aanschaffen van geleend geld en ben je hem kwijt als je werkgever afscheid neemt van je??

De 3008 en dergelijke wagens worden amper verkocht aan natuurlijke personen, dus voordat we over afgunst beginnen, het boeit mij geen ene bal wat iemand rijd, als ik zou willen loop ik morgen bij de dealer binnen, koop contant wat er in de showroom staat er rij er mee weg, enige is dat ik dan mijn grootste verlangen moet uitstellen, eerder stoppen met werken en lekker van de vrijheid genieten, zoals het er nu voorstaat stop ik ruim 7 jaar voor mijn pensionering met werken, heb ik.liever dan een groot huis, nieuwe auto, dure vakanties enz enz enz, ik geniet met minder van het peven, je hebt er namelijk maar 1 en dan is pochen van kijk wat ik heb geen seconde er van waard.
Groet Peter
3008Suvnacre
Peugeot Liefhebber

Doornekamp33 ,auto wordt van eigen geld privé gekocht contant in Januari met pensioen gegaan.
Doornekamp33
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 32 keren

Bericht door Doornekamp33 »

Dan ben je 1 van de weinige en wens ik je er veel plezier mee.
Groet Peter
3008Suvnacre
Peugeot Liefhebber

Dank je wel

Groet Ger
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur (3008-III)”