Multiriemspanners vervangen 508 sw e-BlueHDI 150 pk 2015

Voor alles mbt onderhoud
Plaats reactie
Jopeu
Peugeot Newbie

Multiriemspanners vervangen 508 sw e-BlueHDI 150 pk 2015

Bericht door Jopeu »

Niet geschoten is altijd mis. Erg dynamisch ziet het er in deze forumrubriek niet uit, na een laatste vraag uit 2020 met 0 reacties. Maar toch, is er iemand die iets kan zeggen over de te volgen stappen om de beide multi-riemspanners te vervangen? Ik zag m'n monteur uiteraard wiel en schermkap verwijderen, maar daarna was er nergens toegang te vinden om de bouten van de spanners los te draaien. Plastic-beschermkap met heel veel moeite er uit gepriegeld. Toen motorsteun verwijderd, motor ondersteund, en maar verder proberen toegang te krijgen. Maar 'no way'. Uiteindelijk heb ik de zaak voor het weekend in de garage laten staan en morgen verder kijken.

Wie heeft wat aanwijzigingen? Alvast mijn dank.
modedit: Titel aangepast
Jopeu
Peugeot Newbie

Re: Multiriemspanners vervangen 508 sw e-BlueHDI 150 pk 2015

Bericht door Jopeu »

Wel, mijn verwachtingen zijn helaas niet overtroffen.

Zelf, meld ik dan maar dat vanwege deze operatie 5 werkuren op de factuur verschenen. En dat is niet te veel voor alle gedoe, al vind ik dat een snellere methode mogelijk zou moeten zijn. Een monteur zei me ooit: 'Ik doe geen Franse auto's, want dan ga ik failliet....'
Tevens de krukaspoelie laten vervangen. Die zag er niet uit, d.w.z. de rubberring in de poelie die mee vibraties opvangt, kwam gedeeltelijk naar buiten; de plastic beschermkap was ook in gesleten. Ik liet alles vervangen omdat ik het geluid van - en bij de multiriem niet fijn vond; dat had dus inderdaad z'n oorzaak. Kilometerstand zo'n 185.000 km.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 90 keren
Like! Gekregen: 251 keren

Re: Multiriemspanners vervangen 508 sw e-BlueHDI 150 pk 2015

Bericht door Peugeot-5008 »

Als het forum niet aan je verwachtingen voldoet, is erg vervelend, maar het staat je vrij om een ander platform te zoeken. Je eerste twee zinnen van beide berichten nodigen niet echt uit……

$0,02.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Plaats reactie

Terug naar “Onderhoud (508-I)”