Android auto en Apple carplay dmv extra hardware aan smeg toevoegen

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2013-2017) en in de 508 (2014-2018)
papagei
Peugeot Freak
Like! Gegeven!: 26 keren
Like! Gekregen: 23 keren

Re: Android auto en Apple carplay dmv extra hardware aan smeg toevoegen

Bericht door papagei »

Op eBay zijn upgradekitjes te koop specifiek voor jouw auto voor ongeveer €400-500. De verkoper codeert de unit meestal naar jouw auto voor dat hij hem opstuurt. Je hoeft dus zelf niet/nauwelijks te coderen.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 100 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

En aangezien de 308 ook met NAC is geleverd, is dat ook geen probleem
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Glaasjemelk
Peugeot Liefhebber

Bericht door Glaasjemelk »

@Peugeot-5008: Dat lijkt een prima idee. Wel twee maal zo duur als de aftermarket set, die ik heb gezien. Maar ik ga me er eens in verdiepen. Belangrijk is dat het redelijk eenvoudig te installeren is zonder de halve auto te slopen en dat het gewoon perfect werkt. Dus geen gedoe met coderingen en zo :?
Ik ben niet lui, gewoon ontspannen
Glaasjemelk
Peugeot Liefhebber

Dus dit zou ik nodig moeten hebben? https://www.ebay.nl/itm/264997952475?ha ... SwVLVdaQ~W
Bok21a
Peugeot Newbie

Bericht door Bok21a »

Ik heb sinds 2 maanden zo'n set laten inbouwen. Het werkt prima. Zelf heb ik een android toestel, mijn dochter heeft een Iphone. Met beide telefoons kan het systeem goed omgaan. Na het starten verschijnt de nieuwe interface ( is instelbaar). Groot nadeel is dat het geluid eerst op AUX moet worden gezet. Hij vindt pas de AUX als je eerst muziek afspeelt via de vernieuwde interface. Dus eerst Spotify nummer aanzetten, terug naar de originele interface, AUX kiezen en terug naar de nieuwe. Mocht je gewoon radio willen luisteren dan is dit overigens niet nodig. Dit moet je telkens herhalen wanneer de motor opnieuw getart wordt.

Terug naar de oude interface kan ook door de ster in te drukken die rechts op het originele scherm zit.

Een ander nadeel is dat de telefoon veel zachter staat dan de muziek. Om een gesprek te voeren dien jehet volume flink te verhogen. Wanneer je het gesprek beeindigd neemt de muziek het verhoogde volume over en staat de radio plots heel erg hard. Kan een instelling zin die ik nog niet gevonden heb...?

Ach, het is inmiddels aardig gewend en ik heb het er zeker voor over. Eindelijk fatsoenlijk navigeren via google maps, Spotify via touchscreen en Whatsaopp berichten ook binnen handbereik en voorleesfunctie. Een hele verbetering en kan het iedereen aanraden. Ook al is het soms irritant om zeker bij korte ritten steeds weer de AUX instelling aan te moeten passen.
Glaasjemelk
Peugeot Liefhebber

@Bok21a: Waar heb je dit laten inbouwen? En wat kostte dat?
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 100 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Jij zou toch ombouwen naar een NAC?
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Deichmann
Peugeot Liefhebber

Bericht door Deichmann »

Bok21a schreef: 23 feb 2024, 07:54 Het werkt prima.
Nou… dat geknoei met AUX en het sterk afwijkend volume zijn toch wel zaken waaraan ik mij binnen korte tijd behoorlijk zou gaan ergeren. Of heb je dat intussen opgelost?
Je voelt je lekkerder in een Peugeot!
309, 205, 106, 207, 307, 308
SMK
Peugeot Newbie

Bericht door SMK »

Speciaal een account aangemaakt voor deze reactie: ik heb ook een dergelijke kit in mijn 308 T9 ingebouwd. Hierbij mijn tips:

- Audioversterking: je kunt de Aux audio standaard versterken zodat het de rest van het geluid van je auto aardig matcht. Audioknop > Pijl naar rechts (voor extra opties) selecteren > Instellingen (níet audio instellingen) > Media. Je kunt hier de versterking van de Aux bron zachter of harder maken.

- Je moet inderdaad eerst iets van Audio in Carplay afspelen en dan de bron veranderen. Druk direct op de ‘src’ knop links op het stuur om dit een stap sneller te doen dan met je hand via het scherm. Je kunt ook op deze knop drukken en zo door de verschillende audiobronnen scrollen. Hou erna ‘list’ rechts op het stuur in om weer naar Carplay te gaan
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 193 keren
Like! Gekregen: 373 keren

Bericht door Rick »

@SMK
Dank voor de tips.

Zou je wel nog een even voorstellen topic willen aanmaken met wat info over jezelf en je peugeot etc
Bvd
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (SMEG) met HERE Navigatie en touchscreen”