ABS lampje gaat aan na wisselen voorwiel Links

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
Reiver
Peugeot Fanaat

ABS lampje gaat aan na wisselen voorwiel Links

Bericht door Reiver »

Beste allemaal,

Wie kan helpen met dit nare probleem van ABS foutmeldingen op het display, lampje aan, Hill Assist werkt niet en ESR fout.

Na het wisselen van de set winterbanden naar zomerbanden, beide sets zitten op velgen, had ik een bout kapot gedraaid Links voor. Dus uitboren en andere erin gezet. Direct daarna kwam deze foutmelding en na een reset bij de Peugeot garage bleef de melding elke keer terug komen. Dus zelf maar de ABS sensor Links voor vervangen, maar dat helpt niet. Tijdens uitlezen vandaag door Peugeot kwam er een melding dat de rem-schakelaar kapot was en deze is vervangen, maar dat was m dus ook niet. Nu komt er een melding dat de ABS pomp defect is. Duur geintje, dus kan dat op een andere manier opgelost worden? Ik lees artikelen over revisie, maar waar moet ik dan terecht?

Wie kan helpen met tips om echt vast te stellen wat het probleem veroorzaakt voordat ik hoge kosten moet gaan maken!!

Alvast bedankt voor het meedenken!

R
508SW 1.6THP Blue lease exec 17" kleur Brun Guaranja
:D
Ivro
Peugeot Freak
Like! Gekregen: 9 keren

Re: ABS lampje gaat aan na wisselen voorwiel Links

Bericht door Ivro »

Bout kapot gedraait en uitboren... grote kans dat je abs ring dan beschadigd hebt.
Chiptuning, storingsdiagnose & reparatie.
www.tiktok.com/@reyneke.automotive
www.instagram.com/reyneke_automotive
www.reynekeautomotive.nl
www.carbonprocleaning.nl
RadioTechniman
Peugeot Freak
Like! Gekregen: 19 keren

Bericht door RadioTechniman »

Of slijpsel van t boren op de magneetring gekomen. En in ergste geval beschadigd inderdaad.
307 SW Premium 2007 Gris Fer 1.6 16V - 302k km and counting!

Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
Reiver
Peugeot Fanaat

Bericht door Reiver »

de abs ring is volgens mij niet beschadigd want tijdens het uitlezen gaven de sensoren de juiste signalen. De garage zegt nu de ABS pomp.
Toch ga ik dit weekend de zekeringenkast nog een keer bekijken in de hoop dat het een aarde probleem is of zekering...
508SW 1.6THP Blue lease exec 17" kleur Brun Guaranja
:D
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (508-I)”