Mijn auto valt uit

Dit is het forum gedeelte voor alle Peugeot 207 modellen.
Plaats reactie
Jeannet1981
Peugeot Newbie

Mijn auto valt uit

Bericht door Jeannet1981 »

Goedemiddag,

Graag jullie advies hierover:
(Een heel verhaal, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat het probleem is)
Ik heb een Peugeot 207.
Sinds januari een oranje motor lampje en een emissie storing in het scherm.
Hier ben ik mee doorgereden.
Twee weken geleden viel de auto uit vlakbij mijn huis. De lampen en de radio bleven het doen. Na steeds starten en uitvallen heb ik mijn huis bereikt. De ANWB is gekomen en deze dacht dat de dynamo op zijn eind was. De dynamo deed het overigens wel. Er heeft iemand naar gekeken en de auto uitgelezen en opgeschoond maar deze kon niks vinden. Heeft er drie kwartier mee gereden en die had nergens last van. Ook geen storing meer.
De volgende ochtend ben ik naar Amsterdam gereden. Toen kreeg ik wel de emissie storing melding maar verder niks. Smiddags naar huis kreeg ik de storing weer. De auto was warm. Er was langzaam rijdend verkeer, dus ik moest ik een lage versnelling rijden.
Hier kwam ik weer stil te staan. Met starten en uitvallen de vluchtstrook kunnen halen. De ANWB weer gebeld. Deze hebben me veilig gezet. En weer de auto uitgelezen. Deze kreeg de melding druk inlaatspruitstuk. Deze heeft een MAP sensor stekker (oid) schoongemaakt. En zei dat deze misschien vervangen moet worden .Toen is hij achter me aan naar Purmerend gereden. Dat ging goed. Toen ik bijna thuis was kreeg ik weer de melding en viel de auto weer uit. Op een bus halte gewacht en na een minuut of 10 doorgereden naar de volgende bushalte. Daar heb ik ongeveer een half uur stil gestaan. En toen de motor een beetje afgekoeld was kon ik de laatste 800 meter naar huis redden.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Gr Jeannet
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 100 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Re: Mijn auto valt uit

Bericht door Peugeot-5008 »

Van het probleem geen idee. Voor de oplossing rij even naar VanMossel Purmerend en laat hem uitlezen met een diagbox
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Jeannet1981
Peugeot Newbie

Dank voor je reactie.
Auto is al een paar keer uitgelezen.
Heb van Mossel een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 100 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Je moet ook niet mailen. Je moet langsrijden.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Jeannet1981
Peugeot Newbie

Ga ik doen 👍🏼
Plaats reactie

Terug naar “207”