Doorhangen

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
Deniseoss11
Peugeot Newbie
Like! Gegeven!: 2 keren

Doorhangen

Bericht door Deniseoss11 »

Hoi ik ben nieuw hier maar hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven aangezien ik nu in een discussie zit met de Peugeot dealer.
Ik heb 7 maanden geleden een 208E GT pack met 25.000km op de teller gekocht (3 Jaar oud) maar deze auto is sinds 3 maanden ongeveer als je over de drempel rijd alsof hij op het uiteinde van de achter veren zit. Erg oncomfortabel.
Ook heeft de klep op mijn bumper schuur plekken achter gelaten (volgens hun kwam dit niet door de vering)
Mijn buurvrouw heeft dezelfde auto en deze is dus veel stugger tijdens het rijden.
Bij de dealer zeggen ze dit hoort zo ( je kunt dus bijna niet met meerdere personen in de auto zitten en comfortabel over drempels)

Ook is mijn bekleding aan de bestuurder kant gaan scheuren.
Volgens hij gebruikerssporen
Nou voor een auto van 3,5 jaar oud met nu z’n 35.000km vind ik dit wel erg snel..

Moet nu weer het gesprek met de bovag aangaan om te kijken of ze dit toch gaan oplossen?
Iemand nog meer ervaringen zoals deze met hun Peugeot 208E

Alvast bedankt voor de genomen moeite
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 100 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Re: Doorhangen

Bericht door Peugeot-5008 »

Verkopende dealer het op laten lossen.
Als ze niet willen ze in gebreke stellen en ze alsnog se kans geven.
Daarna naar de bovag geschillen.

Aannemende dat je met dezelfde auto ook exact dezelfde auto bedoeld.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 193 keren
Like! Gekregen: 373 keren

Bericht door Rick »

Met meerdere op de achterbank en niet voldoende afremnend over een drempel, dan komt de mijne ook tegen de eindnokken aan. Een E208 is nu eenmaal zwaarder door de accu dan andere 208en.

Vwb bumper en achterklep die elkaar raken, (als je dat bedoeld), dat komt niet door de vering maar bij het dichtslaan met niet goed afgestelde rubber afstand nokken. Die kun je uitdraaien zodat de klep niet te ver door kan slaan
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
bastet
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 7 keren
Like! Gekregen: 3 keren

Bericht door bastet »

Onze E208 is met 4 personen prima te berijren. Sowieso rij ik nooit met 50 over drempels, maar ik hoef niet bijzonder angstig te zijn. Die 4 personen zijn dan 1 grote (130kg+), 1 flinke (90kg), en 2 kleinere (50kg en 65kg}..

Auto voelt totaal niet slap. Ca 30.000km.
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (208-II)”