Stoelverwarming achteraf inbouwen

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
Johan P
Peugeot Newbie

Stoelverwarming achteraf inbouwen

Bericht door Johan P »

Hallo iedereen.

Ik ben nieuw op dit forum, heb me netjes voorgesteld, en ik hoop dat er iemand is die mij wat verder kan helpen met een paar vragen.

Ik heb een 308SW uit 2009 met doodnormale handbediende stoffen stoelen, zonder verwarming. Nu zijn mijn voorgaande auto's altijd met stoelverwarming geweest. Vooral mijn vrouw heeft dit 's winters altijd aan staan vanwege haar reuma. Nu wil ik eigenlijk toch wel een keer stoelverwarming inbouwen en dan bedoel ik niet zo'n matje die je bovenop de stoel plaatst, maar inbouwt in de zitting. Weet iemand of deze zitting uit elkaar gehaald kan worden? En uiteraard weer op een fatsoenlijke manier in elkaar te zetten is?

Andere optie die ik bedacht had: Er zijn genoeg complete stoelensets te vinden op de sloperijen voor een redelijke prijs. Waar ook wel stoelen met lederen bekleding en stoelverwarming bij zitten. Ook wel elektrisch verstelbaar, dit maakt de auto natuurlijk gelijk een stuk chiquer.

Weet iemand of dit plug en play is? Of de stekkers al standaard onder de stoelen liggen? Is er iets van een regelunit voor de stoelverwarming, of zit dit in de knoppen ingebouwd? Kon nergens op internet een regelunit vinden namelijk. En mocht dit allemaal passen, moet er dan iets ingesteld worden via diagbox?

Johan
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 120 keren
Like! Gekregen: 297 keren

Re: Stoelverwarming achteraf inbouwen

Bericht door Peugeot-5008 »

Wou je serieus zoveel geld investeren in een auto van 15 jaar oud?

Nee er liggen geen stekkers oid
Nee dit is niet plug and play
Nee er zijn nig geen knoppen
Nee je hebt idd een diagbox nodig
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Johan P
Peugeot Newbie

Bericht door Johan P »

Bedankt voor je reactie, dat is in ieder geval duidelijk.

Stoelen setjes kwam ik tegen voor €350-500. Als je dan de woekerprijzen tegenwoordig bekijkt, welke gevraagd worden voor autos van 15 tot 20 jaar oud, vind ik de investering van een paar stoelen nog wel mee vallen.
Maar die optie gaat het dus niet worden.

Heeft er dan nog iemand advies om de bestaande stoelen uit elkaar te halen en hier stoelverwarmingsmatjes in te plaatsen. Is dit te doen of zit de hele zitting muurvast gelijmd?
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 120 keren
Like! Gekregen: 297 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Ik had het niet alleen over de prijzen van de stoelen maar ook de hele rataplan die er bij komt kijken.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw lederen “nappa” bekleding, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 227 keren
Like! Gekregen: 402 keren

Bericht door Rick »

Vlgd mij is kussen en stof aan elkaar verlijmd
Wat je kunt doen is bij een stoffeer/leer inbouwbedrijf informeren wat de mogelijkheden zijn
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Johan P
Peugeot Newbie

Bericht door Johan P »

@ Peugeot-5008
Ik snap je en ik ben het ook met je eens. Daarom heb ik de vragen gesteld om erachter te komen of het te doen was. Als het een paar stoelbouten waren en een paar stekkers vastklikken, dan had ik de stoelen vervangen.

@ Rick
Dank je voor het meedenken. Ik zal me er eens in verdiepen of er zoiets bij mij in de buurt is.
axl
Peugeot Liefhebber

Bericht door axl »

@rick is de stoelverwarming niet nog redelijk analoog bij de T7 en T8? of is er een mogelijk om eea ook te bedienen via het display? zover ik kan zien wordt er niks aangestuurt via data. en is het redelijk het zelfde als een aftermarket set.

Ik weet niet of ze bij de T7 en T8 ook express de rits sluiting eraf hebben gehaald, maar zelfs als je de originele sluiting bestelt bij psa dan is het nog een crime om de rits weer dicht te krijgen. Wel iets om rekening met houden als je zelf een setje verwarmingselementen inbouw :) moch de kussen en de bekleding niet verlijmt zijn.
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 227 keren
Like! Gekregen: 402 keren

Bericht door Rick »

Qua bedrading heb ik geen idee hoe het zit, vermoelijk is niet heel anders dan een geschakelde + en - op een module en schakelaar op de stoel.
In mijn CC kan ik niets instellen via de radio/menu's.

Wat ik in de servicebox wel kon zien is dat de zitting + bekleding niet los van elkaar te bestellen zijn.
Dat is meest een teken dat er (gedeeltelijk) verlijmd is.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (308-T7)”