Instapverlichting werkt niet

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Plaats reactie
Ramon93
Peugeot Newbie
Like! Gekregen: 1 keer

Instapverlichting werkt niet

Bericht door Ramon93 »

Hallo allemaal.

Het valt mij op dat bij het openen van de auto in het donker de lampen onder de spiegels niet aangaan.

De koplampen werken wel. Eerst knippert de led dagrijverlichting een paar seconden en de achterlichten hebben ook een showtje. Daarna gaat deze verlichting gewoon aan. Behalve de lampen onder de spiegels.

Na een rit met uitstappen werken de lampen wel. De functie staat ook gewoon aan in het scherm.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Groet,
Ramon
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 227 keren
Like! Gekregen: 402 keren

Re: Instapverlichting werkt niet

Bericht door Rick »

Dan zal het 'uitstapverlichting' zijn.
Bij instapverlichting zou je verwachten dat het niet brand bij het uitstappen 😎

vlgs boekje:

Automatische instapverlichting buitenzijde
Als de functie "automatische verlichting" is geactiveerd, gaan bij een geringe lichtsterkte van de omgeving na het vergrendelen van de auto de parkeerlichten, het dimlicht en de instapverlichting in de buitenspiegels branden.

U kunt de functie in- en uitschakelen en de tijdsduur van de instapverlichting instellen via het menu Rijden/Auto van het touchscreen

Instapverlichting buitenspiegels Inschakelen
De instapverlichting wordt automatisch ingeschakeld:
- bij het ontgrendelen,
- als er een portier geopend wordt,
- als een verzoek wordt ontvangen van de afstandsbediening voor het lokaliseren van de auto.

De instapverlichting in de buitenspiegels wordt ook ingeschakeld in combinatie met de instapverlichting buitenzijde en de follow me home-verlichting

Instapverlichting
De beschikbaarheid van deze functie is afhankelijk van de uitvoering.
Druk kort op de knop op de sleutel (lamp icoon)
De parkeerlichten, het dimlicht, de kentekenplaatverlichting en de instapverlichting in de buitenspiegels gaan gedurende 30 seconden branden.
Door de toets nogmaals in te drukken terwijl de verlichting nog brandt, wordt de verlichting onmiddellijk uitgeschakeld

Staat je verlichting op automatich ?
Zo ja, dan zou het gewoon moeten werken, en anders terug naar de dealer om uit te lezen en misschien een reset oid
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Ramon93
Peugeot Newbie

Bericht door Ramon93 »

Hoi Rick,

Bedankt voor je bericht.

De stappen die worden aangegeven heb ik geprobeerd. De verlichting staat inderdaad op automatisch.

Ik dacht eerst dat het wellicht de accu was. Deze had nog maar een capaciteit van <50%. Deze is vervangen maar de lampen doen het nog niet.

Ik zal de garage waar ik hem heb gekocht even mailen. Ik kan ook iemand die bij de Peugeot dealer werkt die zal ik ook even contacten wellicht is het inderdaad een reset.

Op mijn sleutel heb ik geen lamp icoon, daar zit een knop om de achterklep te openen en te sluiten.
Ramon93
Peugeot Newbie

Bericht door Ramon93 »

Goedemorgen,

Ik heb de oplossing gevonden! via onderstaande site:

https://www.speakev.com/threads/edit-fi ... rk.172616/

Je moet de binnenverlichting ''resetten'' door lang de centrale LED lamp ''ingedrukt'' te houden... Simple fix dus gelukking :)
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur (508-II)”