stotterende motor in lage toeren

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
wimpelman
Peugeot Liefhebber

stotterende motor in lage toeren

Bericht door wimpelman »

Onze peugot, net aangeschaft, loopt wat korzelig in lagen toeren. En soms ook stotterend. Is weg zodra je gas geeft. Loopt verder goed, ook goed stationair.

Herkent iemand dit mogelijk?

PS: inmiddels een nieuwe sleutel laten maken bij sleutel & Slot in drachten, een nieuwe aanjager gekocht (loopt wat lawaaierig en valt soms uit) moet nog gemonteerd worden. en tot slot een nieuw achterlicht , was gescheurd.

Groet, Wim
wimpelman
Peugeot Liefhebber

Re: stotterende motor in lage toeren UPDATE

Bericht door wimpelman »

Het korzelig lopen werd steeds erger, ook motormngt lampje ging branden.
Oorzaak: ontsteking overslag. Nieuwe bobine en bougies . Nu loop ie een stuk netter, maar nog steeds niet optimaal in de lage toeren, bij het optrekken lijkt het gas te twijfelen.

Volgende week toch maar even naar laten kijken bij de garage!
maestro12
Peugeot Liefhebber

Re: stotterende motor in lage toeren

Bericht door maestro12 »

Mijn 307 SW pack lijkt hetzelfde euvel te hebben dus ik ben benieuwd waar de garage mee komt.
Die van mij is een 2 liter en heeft, denk ik, hetzelfde type blok als de 407 dus ik vraag me ook af of hetgeen in dit topic besproken wordt (plakkende kleppen) het geval zou kunnen zijn.
viewtopic.php?t=11353
ejkanis
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 3 keren
Like! Gekregen: 13 keren

Bericht door ejkanis »

Meende dat die 2 l blokjes nog wel regelmatig de gasklep opnieuw gekalibreerd moesten worden.
wimpelman
Peugeot Liefhebber

Bericht door wimpelman »

Dat laatste klinkt het meest overzichtelijk, dus laten de die doen.. Als de garage er hetzelfde over denkt. Vlg week vrijdag weten we meer.

ps heb ook een 2l. Wat me overigens opvalt, is een redelijk beperkt vermogen voor een 2l. En dan heeft ie ook nog een S stand. Toe maar...
maestro12
Peugeot Liefhebber

Bericht door maestro12 »

Gasklep kan niet verklaren waarom de motor laag in de toeren (stationair tot 1200rpm) lichtjes op 3 cilinders lijkt te lopen, slecht reageren op het gaspedaal natuurlijk wel.
Maar goed, ik ga ook de gasklep maar eens opnieuw laten kalibreren. (of zelf doen als ik de juiste apparatuur kan vinden/aanschaffen)
Overigens, het blok heeft wel degelijk vermogen maar komt er erg laat in, max koppel bij 4100 rpm en pk zelfs pas bij 6000 rpm, dus wil je 'vlot' zijn moet je toeren maken en dan gaat die echt wel van de plek af.
wimpelman
Peugeot Liefhebber

Bericht door wimpelman »

Dag mannen (en vrouwen).

De garage heeft niets kunnen vinden. Of eigenlijk: geen afwijkend motorisch gedrag dan andere peugeots. Ze zijn allen lui in de lage toeren zegt hij. Veel peugeots gereden, deze rijdt net zo. Komt vlg hem omdat de peugeot automaten erg snel schakelen, nog voor ie op kracht kan komen.
Hij tipte om in de S stand te rijden, waardoor ie eerder schakelt. En tja, dat werkt wel!
I
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (307)”