Blondegod's 508 (I) sw

Plaats hier je mooiste foto's van je Peugeot 508
cricque
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 3 keren

Re: Blondegod's 508 (I) sw

Bericht door cricque »

Tsja de 508 is ook een "dure" wagen. Tov paar jaar terug is er hier in België voor een 508 GT met alles op en aan bijna 7500 euro bijgekomen. Hier in de buurt rijden er maar 2 508 wagens rond. Maar een 408 zie je met moeite rondrijden. Een 308sw zag je veel rondrijden, maar is nu ook al een pak minder en een nieuwe 308sw die zie je ook met moeite. Een 3008, 2008, 208, etc die zie je wel vlot rondrijden.

Maar voor die velgen ... als je winterbanden hebt, doe de herstelling (of laten doen) als de winterbanden erop staan. Zo deed ik het vroeger ook. Als ik een velg had met schade deed ik die zo een 50km verder binnen in Oktober en tegen Maart ging ik die velg(en) ophalen.

En die wagen kan gerust 350k kilometer aan. Mijn vader had op zijn 408 break vroeger 450 staan ofzo voor dat hij een nieuwe kocht. En zijn nooit echt kosten aan geweest buiten een standaard onderhoud en de normale dingen zoals eens remmen en distributieriem
You only live once
Blondegod
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 1 keer

Bericht door Blondegod »

In de jaren 2013-2017 (zomaar een greep) zag je de 508 echt zeer regelmatig rondrijden, met name in de lease.
Ik heb zelf nooit een lease auto gehad maar waarschijnlijk was de 508 toen erg aantrekkelijk daarin.

Enfin, vorige week weer de nodige kilometers afgelegd, een weekje vakantie naar Duitsland en de Belgische kust.
Een kleine 1700km erbij! Er was wel een klein "schrik" momentje. Na een tijd rijden (2 uurtjes) terecht gekomen in een file,
deze duurde gelukkig niet lang maar bij het optrekken begon de motor wat te schudden/in te houden/haperen. NIET FIJN!
Geen meldingen en/of lampjes. Rustig doorgereden en niet weer gehad (?) Ik vermoed dat de bak even niet wist wat hij moest doen,
snelheid zal zo'n 80 km\h zijn geweest, heuvel op. Die snelheid is wel een beetje het schakelmoment van 5 naar 6. Als je gewoon normaal
optrekt is het geen probleem, maar bij wat inhouden/afremmen en vervolgens weer gasgeven is het misschien een ander verhaal (?)

Verder heeft de Peugeot prima zijn werk gedaan, top!
Na zo'n weekje ziet de auto er niet meer uit, vies van buiten en binnen (popcorn, snoeppapiertjes, etc etc)
Gelukkig gister weer lekker schoongemaakt, ziet er weer super uit!
Blondegod
Peugeot Liefhebber

Bericht door Blondegod »

De laatste update is alweer even geleden maar in die tijd zijn er wel genoeg dingen opgepakt : Nieuwe distributieriem met waterpomp, update van navigatie (laten doen) , vullen van airco (preventief) , automaat flush (preventief) en carbon cleaning motor (preventief)

De 508 bevalt nog steeds prima! Verbruik is gemiddeld 1:18. Dat had wat mij betreft wel wat beter gemogen want ik ben best een zuinige rijder, maar goed het is niet anders. We zijn nu in zuid Duitsland ivm vakantie en ik merk dat de Peugeot het in de bergen soms best lastig heeft, 120pk is dan krap aan en dan ook nog zonder caravan. Tuning staat ook nog in de planning.

Een paar foto's; airco vullen, flush en carbon cleaning.
20240727092123.jpg
20240727091848.jpg
20240727091911.jpg

20240727091934.jpg
20240727091951.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tom038
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 2 keren
Like! Gekregen: 4 keren

Bericht door Tom038 »

Tuning staat hier ook op de planning. Bergenpassen in Zwitserland lukt prima en ons huisje zit ook op 1600 meter dus elke dag af en op maar denk dat er meer uitgehaald kan worden. Alleen ga me er eerst even in verdiepen. Automaat flush merk je dat?
508-1 SW 1.6 bluehdi eat6. GT-Line 2018. Grijs
ejkanis
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 3 keren
Like! Gekregen: 14 keren

Bericht door ejkanis »

Running merk je zeker, niet alleen in verbruik maar ook soepeler lopen en oppakken laag in de toeren, automaten en flushen ben ik niet bekend mee volgens een collega van mij merk je het wel gaat allemaal iets soepler.
Tom038
Peugeot Liefhebber

Bericht door Tom038 »

Maakt kilometer stand niet uit bij tuning? 160K op teller
Blondegod
Peugeot Liefhebber

Bericht door Blondegod »

Die automaat flush merk ik niks van, was ook meer preventief. De automaat was al goed. Spoelen zou ook kunnen, je leest veel voors en tegens. Zelf heb ik 2x eerder een automaat laten flushen (volvo) ook preventief. Bij storingen zou een flush kunnen helpen, maar goed niets is zeker natuurlijk. Als iets gewoon kapot is helpt het natuurlijk niet.

Tuning kan bij elke km stand. Ik ga er vanuit dat je dat écht wel gaat merken al zal het nooit een racemonster worden (maar dat hoeft ook niet)
Tom038
Peugeot Liefhebber

Bericht door Tom038 »

Ga binnenkort denk ik even contact opnemen met Reyneke Automotive (Bryan) Harderwijk is voor mij half uurtje rijden. Wellicht combinatie adblue uitschrijven en gelijk tuning. En misschien ook wel de carbon cleaning.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's van je Peugeot (508-I)”