Cruise control werkt niet zoals het moet
-
- Peugeot Liefhebber
Cruise control werkt niet zoals het moet
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn auto en hoop dat iemand kan helpen.
Bij de verkoop 1 week geleden is er cruisecontrol ingebouwd (de orginelen en met computer ingeleert)
Hij doet het prima alleen als hij snelheid vast houd dan geeft hij tussendoor gas (om op snelheid te blijven denk ik). Maar dit gaat met een flinkt duw in de rug hij lijkt hier ruw bij te stellen net of je ff volgas en meteen je gas weer los laat. Verder met rijden doet alles het prima en geen schokjes of niets.
Hoop dat miss iemand dit herkent en weet waar dit aan kan liggen. Of zij hij meten leren met de cruise control? Miss de gasklep niet helemaal soepel gangbaar heeft 3 maanden stilgestaan gehad.
MVG Kevin
Ik heb een probleem met mijn auto en hoop dat iemand kan helpen.
Bij de verkoop 1 week geleden is er cruisecontrol ingebouwd (de orginelen en met computer ingeleert)
Hij doet het prima alleen als hij snelheid vast houd dan geeft hij tussendoor gas (om op snelheid te blijven denk ik). Maar dit gaat met een flinkt duw in de rug hij lijkt hier ruw bij te stellen net of je ff volgas en meteen je gas weer los laat. Verder met rijden doet alles het prima en geen schokjes of niets.
Hoop dat miss iemand dit herkent en weet waar dit aan kan liggen. Of zij hij meten leren met de cruise control? Miss de gasklep niet helemaal soepel gangbaar heeft 3 maanden stilgestaan gehad.
MVG Kevin
-
- Peugeot Freak
- Like! Gekregen: 30 keren
Re: Cruise control werkt niet zoals het moet
Dus voor de duidelijkheid: als je 100 cruise in hebt gesteld en je rijdt ook daadwerkelijk 100, dan zakt ie weg van die ingestelde 100 en gaat dan weer (ruw) gas bijgeven om terug te komen op ingestelde snelheid?
Tweede vraag: hoe kom je aan het cruise control paneel/schakelaar en wie heeft het ingeleerd?
Gasklep lijkt me sterk, want dan moet je ook wisselend vermogen/dips hebben bij doortrekken.
Tweede vraag: hoe kom je aan het cruise control paneel/schakelaar en wie heeft het ingeleerd?
Gasklep lijkt me sterk, want dan moet je ook wisselend vermogen/dips hebben bij doortrekken.
307 SW Premium 2007 Gris Fer 1.6 16V - 311k km and counting!
Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
- axl
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gegeven!: 1 keer
- Like! Gekregen: 4 keren
Met de PPS kon je vroeger nog de gevoeligheid afstellen met -3km of +3km oid, meer is er niet . Dus dat is het enige wat je nog kan vragen aan de verkopende partij
-
- Peugeot Liefhebber
RadioTechniman schreef: ↑12 aug 2024, 19:48 Dus voor de duidelijkheid: als je 100 cruise in hebt gesteld en je rijdt ook daadwerkelijk 100, dan zakt ie weg van die ingestelde 100 en gaat dan weer (ruw) gas bijgeven om terug te komen op ingestelde snelheid?
Ja idd dat is het probleem. En als ik dan 90 rijd en op de knop druk gaat hij soepel naar de 100. Maar eenmaal op de 100 houd hij met schokken de snelheid aan.
Er is een gebruikte orginele schakelaar in gekomen. En met een peugeot computer ingeleerd (niet een dealer). Deze persoon doet dit wel vaker wat ik begreep.
Nee dat heb ik verder niet.
Laatst gewijzigd door kevini92 op 13 aug 2024, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Peugeot Liefhebber
Dat zijn de stapje met snelheid verhogen? Dit gaat wel soepel alleen snelheid vasthouden dan regels hij heel ruw bij waardoor je elkekeer een duw in de rug krijgt
-
- Peugeot Liefhebber
OF kan het zijn dat er een cruisecontrol met speed limit is ingesteld en er zit er een in zonder? Zou dat iets uitmaken of werkt het dan gewoon niet? Want het gekken is als ik de cruise aan heb en laat hem 1 km harder rijden door op plus te drukken gaat dit ook allemaal soepel zonder schokken. Het is puur en alleen als hij eenmaal de snelheid vast houd dat hij of af en toe schokt of heel veel schokt, Dit verschild per keer snelheid versenlling of het aantal toeren maakt geen verschil of hij wel of niet schokt.
- Rick
- Moderator
- Like! Gegeven!: 270 keren
- Like! Gekregen: 456 keren
Limiter werkt gewoon niet. Heeft geen invloed op de CC
zoek iemand met een diagbox en kijk of je wat kunt aanpassen
zoek iemand met een diagbox en kijk of je wat kunt aanpassen
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017