trekhaak stekkerdoos

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
ejkanis
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 3 keren
Like! Gekregen: 14 keren

trekhaak stekkerdoos

Bericht door ejkanis »

Ik had gister de aanhanger nodig daar zit gewoon een standaard 7 polige stekker op, en had gauw even gekeken maar dacht dat er ook een 7 polige op mijn auto zat, maar krijg de stekker er niet in.
Zo'n stekker heb ik ook nog nooit eerder gezien kwa verloopjes weet ik niet wat ik zo gauw moet hebben.
Zie foto wie kan me hier duidelijkheid overgeven ken het niet 123 als een 13 polige stekker, is trouwens orgineel peugeot zit een stikker van peugeot op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 270 keren
Like! Gekregen: 455 keren

Re: trekhaak stekkerdoos

Bericht door Rick »

Dit is type: Multicon West 7+6P (13)

Daar zou je 7p stekker toch echt in moeten kunnen. Een verloop is juist bij deze niet nodig.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
ejkanis
Peugeot Fanaat

Bericht door ejkanis »

Ik zat te kloten met een verloopje en de 7 polige kreeg ik er ook niet in maar zat int het schemer te martelen, daarna de auto van me broer gepakt en daarmee op pad gegaan die had nog wel een normale 7 polige stekker.
Arthur
Peugeot Freak
Like! Gegeven!: 2 keren
Like! Gekregen: 15 keren

Bericht door Arthur »

Zou inderdaad moeten passen, dat was het idee achter de Multicom West, zowel 7 als 13 polig dus geen verloopstekker nodig. Inmiddels is bijna alles Jaeger geworden volgens mij (13 polig).
107 Daily (2011)
208 Fun (2018) Topstaat
3008 Caravantrekker (2021) met zodanig gebruik (weinig dus)
SAAB (2006) Obsessie 95% van het jaar aan druppellader
Knaus (2023) Caravan
[highlight=yellow]OV (trein/bus) woon-/werk (bespaart onnodige kilometers op de tellers)[/highlight]
ejkanis
Peugeot Fanaat

Bericht door ejkanis »

Zal ook vast wel passen maar deze zat onder de bumper weg gewerkt en zat op de kop te werken in schemer, zal dan wel aan mij gelegen hebben vant weekend ga ik er es rustig voor zitten.
RIBrunner
Peugeot Freak
Like! Gegeven!: 40 keren
Like! Gekregen: 5 keren

Bericht door RIBrunner »

Misschien is vuil de reden. Ik rij veel met aanhanger en als soms beide kanten wat vuil zijn en wat corrosie heeft kan het etteren zijn. Deze doos kan wel een schoonmaak beurtje gebruiken in combinatie met wat later wat contact spray. Wie weet….
RIB Yamaha and more. https://youtu.be/1Hx9AF0ayEQ
ejkanis
Peugeot Fanaat

Bericht door ejkanis »

Ik heb de stekker met een aanhanger gebruik ging prima.
Nu het volgende ik heb een caravan gekocht een wat oudere type,en daar zit een 7 polige stekker aan heb ik dan ook nog constante voeding?
Of is het makkelijker een multicon West stekker aan de caravan te zetten en de voeding op constante zetten van de auto?
Bart-Peugeot
Peugeot Die-Hard
Like! Gegeven!: 1 keer
Like! Gekregen: 29 keren

Bericht door Bart-Peugeot »

Ik zou een 13p aan de caravan zetten. Dan heb je Nooit meer gezeik met die 7p stekers.

Denk dat een verloopje in jouw geval van deze caravan niet werkt. De caravan heeft de constante plus op de pen zitten die vroeger weliswaar de constante plus was, maar tegenwoordig in de auto's de achteruitrijverlichting is (of was het mistlamp?).
In bezit van een blauwe 308 SW 1.6 bluehdi BLE Pack (2015).
ejkanis
Peugeot Fanaat

Bericht door ejkanis »

Is ind de mist lamp en ik denk dat het ook het makkelijkst is om er aan de caravan een multicon West stekker ga plaatsen. En de constante plus op de goede pen van de multicon west zetten.
Bart-Peugeot
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 29 keren

Bericht door Bart-Peugeot »

Ik zou die hele multicon-west zooi eraf gooien en er Jeager opzetten. Heb ik op mijn eerste 307 toen ook gedaan. Op de 2e zat 7p, meteen complete kabelboom vervangen naar 13p Jeager.
In bezit van een blauwe 308 SW 1.6 bluehdi BLE Pack (2015).
axl
Peugeot Liefhebber
Like! Gekregen: 4 keren

Bericht door axl »

13 polig jeager is al jaren de standaard, voordeel is dat deze vergrendelt in de doos. Dus geen gedoe dat soms iets niet werkt omdat de stekker is scheef gaan hangen.
ejkanis
Peugeot Fanaat

Bericht door ejkanis »

Ik vind het eigenlijk best wel een goed bedacht systeem, dus ik behoud het multipoint west op de auto en zet de stekker op de caravan zijn maar 7 draden, enige nadeel is dat de dikke voeding op de dunne pen zit maargoed dat is bij Jaeger niet anders.
Geen gezeik met verloopjes als ik een gewone aanhanger eraan wil hangen geeft alleen maar kans op storingen.
ejkanis
Peugeot Fanaat

Bericht door ejkanis »

Nog een vraag ik kan de voeding op pen 10 aansluiten dit is geschakeld via contact slot.
Maar kan hem ook via pen 9 laten lopen constante voeding die niet geschakeld word met contact slot, de kans is groot dat je de accu leeg trekt.
Ik heb op mijn zoals meerdere wel geïnstalleerd een pakket die decteerd of je accu niet leeg raakt en in een Ecco modus komt,schakeld deze dan ook de constante voeding uit?
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (3008-I)”