1e 1000 km E-3008
1e 1000 km E-3008
De eerste 1000 km in de E-3008 GT zitten er op. Wat een heerlijke (reis)auto.
Afgelopen weekend een "ritje" naar de Voerstreek in België net onder Maastricht. 285 km enkele reis. Vol (100%) vertrokken en bij aankomst (kleine 3,5 uur in een stuk ontspannen kunnen rijden) resteerde 26%. Ofwel ca. 18 kW / 100 km.
Op de snelweg ligt de auto als een blok op de weg, maar in het heuvelachtige bochtige Zuid Limburg merk je wel dat de auto zwaar is en wat last heeft van onderstuur/dat de voorzijde zwaar is. Even versnellen is een genot, hoe eenvoudig, geluidloos en in één streep de auto versnelt. Regeneratief remmen is ook eenvoudig in te stellen met de flippers, zelf tijdens het tillen van je voet van het gaspedaal kun je deze verstellen als je toch wat harder zou moeten remmen.
Ook voor het eerst de auto aan de snellader gehangen. Hiervoor toch maar de Superchargers van Tesla gebruikt omdat deze m.i. het goedkoopst zijn. Nadeel is (bij mij) wel dat ik hiervoor een aparte factuur krijg omdat ik mijn (ANWB)Travelcard niet kan koppelen in de Tesla-app.
Laadsnelheid begon met 145 kW en liep uiteindelijk terug naar 75 kW bij 67% (gestopt, was voldoende om thuis te komen).
Gemiddelde laadsnelheid 37,7 kW in 23 minuten ofwel ca. 100 kW/uur. Laadkosten €12,5 + 2 colaatjes bij vdValk = €19,5.
Stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Fastned en een vrij toegankelijk en schone toiletten op de koop toe!
Afgelopen weekend een "ritje" naar de Voerstreek in België net onder Maastricht. 285 km enkele reis. Vol (100%) vertrokken en bij aankomst (kleine 3,5 uur in een stuk ontspannen kunnen rijden) resteerde 26%. Ofwel ca. 18 kW / 100 km.
Op de snelweg ligt de auto als een blok op de weg, maar in het heuvelachtige bochtige Zuid Limburg merk je wel dat de auto zwaar is en wat last heeft van onderstuur/dat de voorzijde zwaar is. Even versnellen is een genot, hoe eenvoudig, geluidloos en in één streep de auto versnelt. Regeneratief remmen is ook eenvoudig in te stellen met de flippers, zelf tijdens het tillen van je voet van het gaspedaal kun je deze verstellen als je toch wat harder zou moeten remmen.
Ook voor het eerst de auto aan de snellader gehangen. Hiervoor toch maar de Superchargers van Tesla gebruikt omdat deze m.i. het goedkoopst zijn. Nadeel is (bij mij) wel dat ik hiervoor een aparte factuur krijg omdat ik mijn (ANWB)Travelcard niet kan koppelen in de Tesla-app.
Laadsnelheid begon met 145 kW en liep uiteindelijk terug naar 75 kW bij 67% (gestopt, was voldoende om thuis te komen).
Gemiddelde laadsnelheid 37,7 kW in 23 minuten ofwel ca. 100 kW/uur. Laadkosten €12,5 + 2 colaatjes bij vdValk = €19,5.
Stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Fastned en een vrij toegankelijk en schone toiletten op de koop toe!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Peugeot Liefhebber
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25 aug 2024, 06:35
- Like! Gegeven!: 9 keren
Re: 1e 1000 km E-3008
Leuk om te lezen en trouwens proficiat met je mooie bolide!
Hoe ervaar je de app? En dan specifiek met betrekking tot klimatiseren van het interieur (voorverwarmen, koelen)? Kan
Begrijpen dat het voorverwarmen nog niet nodig is geweest maar het “voor” koelen van het interieur wellicht wel.
Hoe ervaar je de app? En dan specifiek met betrekking tot klimatiseren van het interieur (voorverwarmen, koelen)? Kan
Begrijpen dat het voorverwarmen nog niet nodig is geweest maar het “voor” koelen van het interieur wellicht wel.
Re: 1e 1000 km E-3008
Dank je wel, ben er zelf ook enorm blij mee!
Ik heb de auto dinsdag opgehaald en toegevoegd aan de app. Het heeft echter tot zondagmiddag geduurd voordat de app zodanig werkt dat ik de auto van afstand kan benaderen. Net even uitgeprobeerd en inderdaad kan ik van afstand de airco starten of laadsessies stoppen/uitstellen/starten. Nu nog de enkel de km stand in het laatste scherm automatisch zien te krijgen. Die wordt nog niet geüpdatet.
Ik heb de auto dinsdag opgehaald en toegevoegd aan de app. Het heeft echter tot zondagmiddag geduurd voordat de app zodanig werkt dat ik de auto van afstand kan benaderen. Net even uitgeprobeerd en inderdaad kan ik van afstand de airco starten of laadsessies stoppen/uitstellen/starten. Nu nog de enkel de km stand in het laatste scherm automatisch zien te krijgen. Die wordt nog niet geüpdatet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 1e 1000 km E-3008
Valt me qua bereik dan een klein beetje tegen nog, waar 525 beloofd je nu 285 met 3/4 gereden hebt. Dan kom je ongeveer op 360 uit met 'helemaal leeg'. Groot deel laden met 137kw is wel weer netjes richting de beloofde 160kw.
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt, wel een hele fijne en mooi afgewerkte auto (dan is een tesla Y wel echt heel kaal). Jammergenoeg mag hij maar 1250 trekken net wat te weinig voor mij.
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt, wel een hele fijne en mooi afgewerkte auto (dan is een tesla Y wel echt heel kaal). Jammergenoeg mag hij maar 1250 trekken net wat te weinig voor mij.
508SW gris platinum, ble. Allure, 1.6-180, aangevuld met afneembare trekhaak en stoelverwarming.
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
- Berichten: 18066
- Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31
- Like! Gegeven!: 139 keren
- Like! Gekregen: 331 keren
Re: 1e 1000 km E-3008
Hangt er ook maar net vanaf waar je rijd, wat je snelheid en wat je rijstijl is.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Re: 1e 1000 km E-3008
Vrijdagavondrit, spits en diverse files van ca. 10 min., 30+ graden ofwel airco vol aan en stoelkoeling+massage uitproberen tijdens eerste lange gezamenlijke rit. Wel zoveel mogelijk op de adaptieve cruisecontrol gereden ingesteld op 108 km/h (105 GPS). Bij vertrek werd een ietwat optimisme restlading van 45% aangeven bij aankomst, die redelijk snel afnam.
Zondag terug nog niet nagerekend. Ik wilde direct bij Maastricht zo vol mogelijk laden, maar de Tesla snellader gaf niet meer dan 35 kW/uur in de brandende zon op een kale parkeerplaats.., derhalve doorgereden naar Eindhoven waar wel de 140 kW/uur werd aangetikt.
Binnenkort een "woon/werk ritje" van 200 km enkele reis. Ik zal terugmelden of dat retourtje gelukt is op één volle lading.
Zondag terug nog niet nagerekend. Ik wilde direct bij Maastricht zo vol mogelijk laden, maar de Tesla snellader gaf niet meer dan 35 kW/uur in de brandende zon op een kale parkeerplaats.., derhalve doorgereden naar Eindhoven waar wel de 140 kW/uur werd aangetikt.
Binnenkort een "woon/werk ritje" van 200 km enkele reis. Ik zal terugmelden of dat retourtje gelukt is op één volle lading.
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
- Berichten: 18066
- Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31
- Like! Gegeven!: 139 keren
- Like! Gekregen: 331 keren
Re: 1e 1000 km E-3008
Per rit rekenen is ook niet echt reeel.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Re: 1e 1000 km E-3008
Ben benieuwd, deel de komende tijd nog maar wat meer ritten. Interessant genoeg om te delen.
508SW gris platinum, ble. Allure, 1.6-180, aangevuld met afneembare trekhaak en stoelverwarming.