Hi,
Mijn peugeot 207 1.4vti uit 2008 heeft 144.903 km op de teller staan en verbruikt nu 1 liter 5w30 olie op 900 km. Dit is in mijn ogen behoorlijk veel.
De opties zijn (zoals ik veel heb gelezen) relatief beperkt tot:
- Inruilen
- Flush/performance middel erbij gooien
- revisie/motor vervangen (dit is sowieso geen optie gezien de waarde)
Sowieso moet de nokkenassensor worden vervangen aangezien die ook al 2 keer storing gaf omdat er een drupje olie in was gelopen.
Apk verloopt ook over een maand en er staat (eigenlijk) een grote beurt op de planning.
Wat zouden jullie hiermee doen, en is er hiervoor nog iets te redden?
Het is mijn eerste auto (gekocht in juni 2024), dus een echte 'upgrade' zit er nu niet in. Hoopte hem eigenlijk sowieso nog een jaar of 2 a 3 te kunnen rekken.
Hoor het graag!
1.4 VTI verbruikt 1:900
-
- Peugeot Newbie
- Like! Gegeven!: 1 keer
- Like! Gekregen: 1 keer
- Rick
- Moderator
- Like! Gegeven!: 270 keren
- Like! Gekregen: 455 keren
Re: 1.4 VTI verbruikt 1:900
We horen graag wie we tegenover ons hebben.
Wil je daarom eerst een even voorstellen topic aanmaken?
Met wat info over jezelf en je Peugeot
Bvd
Gezien de andere kosten die ook gepland staat zou ik deze bedragen investeren in wat anders.
Wil je daarom eerst een even voorstellen topic aanmaken?
Met wat info over jezelf en je Peugeot
Bvd
Gezien de andere kosten die ook gepland staat zou ik deze bedragen investeren in wat anders.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
-
- Peugeot Newbie
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
- Like! Gegeven!: 139 keren
- Like! Gekregen: 331 keren
Met een flush wordt het niet beter. Hoogstens een stabilisatie van het probleem. Enige wat overblijft is vervangen of inruilen.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
-
- Peugeot Liefhebber
- Contacteer:
Olieverbruik is inderdaad hoog, dat is bij mijn auto ook het geval.
Wat betreft die nokkenassensor, ik denk niet dat die vervangen hoeft te worden vanwege een beetje olie.
Je kunt dat ding overigens makkelijk zelf losdraaien, stekkertje lostrekken en nieuwe erin. Het ding zit voorop je motor.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet er juist olie door die sensor gaan, want het ding is mechanisch en moet smering hebben. Ik hoop dat iemand mij corrigeert als ik ongelijk heb.
Waarop baseer je dat de nokkenassensor stuk is?
Wat betreft die nokkenassensor, ik denk niet dat die vervangen hoeft te worden vanwege een beetje olie.
Je kunt dat ding overigens makkelijk zelf losdraaien, stekkertje lostrekken en nieuwe erin. Het ding zit voorop je motor.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet er juist olie door die sensor gaan, want het ding is mechanisch en moet smering hebben. Ik hoop dat iemand mij corrigeert als ik ongelijk heb.
Waarop baseer je dat de nokkenassensor stuk is?
Peugeot 207 1.6VTI 16 (mengsmering) bouwjaar 2009
Peugeot 307 SW 2.0 16V Bouwjaar 2006
Peugeot 307 SW 2.0 16V Bouwjaar 2006
-
- Peugeot Newbie
Hi, mijn schoonvader werkt bij de ANWB en die kon hem uitlezen.
Vandaag grote beurt en apk gekeurd. Ook gekeken naar olieverbruik, wat bleek nou het geval..kleppen deksel en rubber was vervormd, olie kon er vrij makkelijk uit lopen.
Waarom ik het niet heb gezien op de grond, het liep op een heet onderdeel waardoor het als het ware verbrandde..vandaar af en toe ook de stank bij stationair laten lopen.
Hopen dat het verbruik nu verminderd.
De sensor was inderdaad stuk, die hebben ze vervangen.
Vandaag grote beurt en apk gekeurd. Ook gekeken naar olieverbruik, wat bleek nou het geval..kleppen deksel en rubber was vervormd, olie kon er vrij makkelijk uit lopen.
Waarom ik het niet heb gezien op de grond, het liep op een heet onderdeel waardoor het als het ware verbrandde..vandaar af en toe ook de stank bij stationair laten lopen.
Hopen dat het verbruik nu verminderd.
De sensor was inderdaad stuk, die hebben ze vervangen.