408 GT PHEV 180 bevindingen
- cricque
- Peugeot Fanaat
- Like! Gegeven!: 3 keren
Re: 408 GT PHEV 180 bevindingen
Eergisteren vertrek ik thuis ... en op het 3d display was alles zichtbaar buiten de huidige snelheid. Moest niet zo ver (tot aan de frituur, 1,5km verder) dus viel nog wel mee. Daar vertrokken, alles terug ok. Maar zonder snelheidsaanduiding is het toch wel moeilijk om je snelheid in te schatten, heel bizar, de rest werkte perfect, alleen de huidige snelheid was niet zichtbaar. En sindsdien 5-6 ritten gedaan en niet meer voorgehad
You only live once
- Egregius
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gegeven!: 7 keren
- Like! Gekregen: 5 keren
- Contacteer:
OMG, dat is echt niet acceptabel en nog veel erger dan het vastlopen van de toerenteller en versnellingsbak aanduiding. Stel je voor dat je net dan een lange rit moet.
408 GT PHEV 180 Elixir Red (2024)
- Rick
- Moderator
- Like! Gegeven!: 270 keren
- Like! Gekregen: 455 keren
Accupool los en het werkt weer
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
- Egregius
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gegeven!: 7 keren
- Like! Gekregen: 5 keren
- Contacteer:
Modedit: voor de leesbaarheid de enorme quote verwijderd
Onderstaand is aanvulling op viewtopic.php?p=140685#p140685
Ondertussen 10000km op de teller. Tijd voor een update dus.
Bovenstaande punten blijven allemaal gelden. Ik kan daar nog deze aan toevoegen:
f) Qua verbruik kan ik volgende cijfers voorleggen, gemiddeld per 100km: 4,75L Euro 98 + 9,47kWh.
j) Het geluid dat zich eerst enkel voordeed bij 94km/u in 8ste versnelling als de accu moet laden doet zich nu voor tussen 85 en 105 km/u.
k) Aan allerlei kanten lijkt het plastic van het interieur tot leven te komen met knarsende en piepende geluiden allerlei.
l) Het rijgedrag vind ik wel bijzonder prettig. De auto accelereert goed, ligt goed op de weg. Mij nog op geen enkel moment onveilig gevoeld.
m) De verwarming/airco op stand automatisch doet het heel goed. Ik heb enkel op de i-Toggles een knop gemaakt om te kiezen tussen auto-zacht/normaal/hard en dat werkt prima. Maar heel zelden moet ik naar het scherm gaan om de temperatuur bij te stellen. Iets wat ik in zowat alle voorgaande auto's wel regelmatig moest doen. De Ford Mondeo was daar zelfs een ramp in.
n) Het automatisch openen/sluiten is voor mij eerder een storende gimmick dan het interessant is. Maar al te vaak opent de auto zonder reden, of sluit hij niet terwijl je het verwacht, of probeer je de stekker uit te trekken terwijl hij nog niet open is etc.
Onderstaand is aanvulling op viewtopic.php?p=140685#p140685
Ondertussen 10000km op de teller. Tijd voor een update dus.
Bovenstaande punten blijven allemaal gelden. Ik kan daar nog deze aan toevoegen:
f) Qua verbruik kan ik volgende cijfers voorleggen, gemiddeld per 100km: 4,75L Euro 98 + 9,47kWh.
j) Het geluid dat zich eerst enkel voordeed bij 94km/u in 8ste versnelling als de accu moet laden doet zich nu voor tussen 85 en 105 km/u.
k) Aan allerlei kanten lijkt het plastic van het interieur tot leven te komen met knarsende en piepende geluiden allerlei.
l) Het rijgedrag vind ik wel bijzonder prettig. De auto accelereert goed, ligt goed op de weg. Mij nog op geen enkel moment onveilig gevoeld.
m) De verwarming/airco op stand automatisch doet het heel goed. Ik heb enkel op de i-Toggles een knop gemaakt om te kiezen tussen auto-zacht/normaal/hard en dat werkt prima. Maar heel zelden moet ik naar het scherm gaan om de temperatuur bij te stellen. Iets wat ik in zowat alle voorgaande auto's wel regelmatig moest doen. De Ford Mondeo was daar zelfs een ramp in.
n) Het automatisch openen/sluiten is voor mij eerder een storende gimmick dan het interessant is. Maar al te vaak opent de auto zonder reden, of sluit hij niet terwijl je het verwacht, of probeer je de stekker uit te trekken terwijl hij nog niet open is etc.
408 GT PHEV 180 Elixir Red (2024)