Synchronisatie werkt na 3d niet meer

Voor alle vragen omtrent de Peugeot App
Free2be
Peugeot Liefhebber

Re: Synchronisatie werkt na 3d niet meer

Bericht door Free2be »

Gisteren nog maar eens gecontroleerd of de verbinding er wel is, de bluetooth van m'n Iphone staat in verbinding met de Peugeot, muziek speelt af die op m'n Iphone staat, dus beiden vinden elkaar via bluetooth. Maar er wordt geen ritten registratie opgenomen..Ik heb dit eerder al bij Peugeot online gemeld, maar na 'n paar weken komen ze met een formele email melding, dat ik de hele zooi maar opnieuw moest installeren. :oops:

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht aan de PEUGEOT Klantenservice waarin u aangeef dat niet alle ritten worden geregistreerd in uw MyPeugeot app. Onderstaand vindt u een stappenplan om de connectie tussen uw voertuig en de MyPeugeot-toepassing te herstellen.
1. Schakel de motor van uw voertuig uit.
2. Als u tevens de MyDS- of MyCitroën-toepassingen op uw telefoon gebruikt, moet u deze toepassingen geforceerd stoppen.
3. Start de MyPeugeot-toepassing.
4. Selecteer uw voertuig (als u er meerdere hebt geregistreerd) waarvan de toepassing de ritgegevens niet ontvangt.
5. Start de motor van uw voertuig.
6. Koppel de Bluetooth-verbinding tussen uw scherm en uw smartphone los
7. Ga naar je smartphone-instellingen en klik vervolgens op applicaties.
8. Selecteer de MyPeugeot-toepassing.
9. ‘Force Stop’ de MyPeugeot-toepassing.
10. Start de MyPeugeot-toepassing opnieuw op uw smartphone.
11. Selecteer het voertuig (als u er meerdere hebt geregistreerd) waarvan de applicatie geen ritgegevens ontvangt.
12. Herstel de Bluetooth-verbinding (verwijder het vinkje bij 'Mobiele gegevens delen' van uw smartphone).
13. U ontvangt een melding 'Verbonden voertuig' op uw smartphone. Daarna kunt u een rit maken om te testen of de toepassing weer functioneert.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, dan staan wij altijd voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Kristoff BOCKX
Medewerker Klantenservice
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 139 keren
Like! Gekregen: 331 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Beetje soortgelijk wat hier staat :

viewtopic.php?f=277&t=8079
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Free2be
Peugeot Liefhebber

Bericht door Free2be »

Alle stappen weer eens opnieuw uitgevoerd. De vorige ritgegevens heb ik via email geëxporteerd, maar in de opnieuw geïnstalleerde app is het niet mogelijk om deze opnieuw te importeren..

Oplossing gevonden, je dient vanuit je email het bestand te exporteren en te kiezen voor My Peugeot App.. Aan duidelijkheid ontbreekt het natuurlijk! :mrgreen:
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 139 keren
Like! Gekregen: 331 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Zie stap 13 van mijn stappenplan ;)
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
Free2be
Peugeot Liefhebber

Bericht door Free2be »

Je wordt er weer niet vrolijk van...
De gegevens van deze maand komen weer niet in de app.
Bluetooth verbinding werkt op de Ipone, op het scherm van de Peugeot geeft hij ook aan dat de connectie er is..maar geen gegevens overdracht.
Het kan toch niet de bedoeling zijn om de de app om de haverklap geheel opnieuw te moeten installeren..

Ik gebruik ook de app van mijn Zenec toestel in de camper. Deze hoeft elkaar maar te zien en alle instellingen lopen als 'n trein.
Het wordt hoog tijd dat de IT mensen van Peugeot dit eens grondig aanpakken en het connectie probleem van de baan helpen.
Verder heeft het geen enkel nut om Peugeot via hun medium hiervan op de hoogte te stellen...na 'n week sturen ze je weer hetzelfde scenario. :mrgreen: :mrgreen:
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 270 keren
Like! Gekregen: 456 keren

Bericht door Rick »

Met de laatste update van de app is het bij niet binnenhalen van ritten, effe de app handmatig stoppen in de achtergrond en daarna doet ie het weer.

Ik heb hetzelfde als ik wissel van auto's dan blijven de ritten ook ergens hangen.
Voor instappen in de andere auto doe ik de app geforceerd stoppen en dan gaat het daarna weer helemaal prima.

beetje jammer dat het zo moet, maar men gaat er waarschijnlijk niet van uit dat je met 1 app meerdere auto's gebruikt (wat in de eerste periode wel gewoon vlekkeloos werkte)
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Free2be
Peugeot Liefhebber

Bericht door Free2be »

Bedankt Rick voor je update.
Als ik jou omschrijving goed interpreteer, dien ik de MyPeugeot App op de smartphone, geforceerd te stoppen en dan terug op te starten?
Of dien ik de hele rimram weer opnieuw te installeren en te configureren.
Ik vind het toch een ongekende ellende, dat ze dit bij Peugeot niet weten te bemeesteren.
Een mens heeft al zoveel om z'n hoofd, dat er door zulke automatisatie processen geen verlichtendheid wordt.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

yep, als het goed is hoef je dat nu even 1x te doen en zou het gewoon weer probleemloos moeten blijven werken.

Tot er natuurlijk weer ergens een kink in de kabel komt ...... techniek van tegenwoordig....
het is leuk als het werkt maar anders :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Free2be
Peugeot Liefhebber

Bericht door Free2be »

Inderdaad Rick,
Waar ik het vliegend tapijt van krijg.. :mrgreen:
Free2be
Peugeot Liefhebber

Bericht door Free2be »

Het gaat weer een volledige installatie worden. Ondanks dat er een bluetooth verbinding is tussen de Iphone en de auto app..GRRRRRRR....
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

:?
Free2be
Peugeot Liefhebber

Bericht door Free2be »

Alles opnieuw van nul geïnstalleerd. De bleutooth connectie werkt zowel op de Iphone als op de Peugeot App. In de app op m'n Iphone geeft hij aan dat hij verbonden is, maar de data komt er niet op na een rit van 100km. De oude data had ik via email bestand terug in de app geladen. Daar blijft het dan weer bij.

Onlangs in een DS concessie geweest en daar kenden ze het probleem eveneens..A pain in the ass..En ze weten er bij PSA van, maar oplossen..how maar! Het is niet van levensbelang, maar als ze het aanbieden, ga je ervan uit dat ze ook zorgen dat het functioneel is.

We zouden massaal met ons voertuig terug naar de concessie moeten gaan, telkens als de brol weer niet werkt..Misschien dat ze wakker worden bij PSA.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Oplossen ho maar?

Moeten ze wel weten waar het exact aan ligt.
Kan zomaar een stom vinkje/machtiging oid in jouw telefoon zijn die de boel verstoord.

Mijn Nokia heeft na een eerdere android update een bug gehad dat de achtergrondprocessen werden gekilled, zonder dat dit zichtbaar werd op de gsm.
Dat was een oorzaak waardoor het bij mij weken niet goed werkte.

Nu gaat het met gemiddeld 15 ritten per dag vlekkeloos.
Tot ik van auto wissel in het weekend 8-)
Maan4952
Peugeot Newbie

Bericht door Maan4952 »

Hallo, ik kan iedereen mededelen dat je er van uit kan gaan dat app niet zal werken, en waarom ! Ik ben al maanden zoniet jaren bezig met service desk, van alles geprobeerd maar het blijft niet weken. Ik denk dat de problemen nog niet genoeg zijn om de IT afdeling op gang te krijgen met dit probleem.
Ik heb een 2008 gehad van 2018 met dit probleem ,nu een E 208 vanaf 2021 nog steeds dit probleem. :oops: :oops: :oops:

Ik zou zeggen; haal die app van het internet en kom met een heel nieuwe app, want dit is niets anders dan ergernis .
Het werkt met geen enkele telefoon.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Dit topic is 5jr oud.
Graag verder in viewtopic.php?t=10982