Olie bijvullen
Re: Olie bijvullen
zal dit meenemen naar de garage thanks.
heb geen garantie bij gekocht, maar zoals ik leest op het net heb je wettelijke garantie van 12 mnd op een gebruikte auto
heb geen garantie bij gekocht, maar zoals ik leest op het net heb je wettelijke garantie van 12 mnd op een gebruikte auto
Peugeot 308T9 1.2 PureTech 110pk Allure 2016 /full led /dode hoek/panorama dak
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
- Like! Gegeven!: 139 keren
- Like! Gekregen: 331 keren
Dat klopt.
Tenzij je er expliciet afstand van doet en daar korting voor terug krijgt
Tenzij je er expliciet afstand van doet en daar korting voor terug krijgt
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK Gris Artense
In bestelling: 408 HYbrid GT 180 PK (Blue Obsession, 7,4KW OBC)
-
- Peugeot Freak
- Like! Gegeven!: 51 keren
- Like! Gekregen: 54 keren
Lastige situatie. Bespreek eventueel de mogelijkheden met je rechtsbijstandverzekering. Je hebt bij aankoop recht op een deugdelijk product, waarbij je krijgt waar je recht op hebt (gekeken naar bouwjaar, km stand, staat auto etc.). Maak duidelijk dat je de garage de mogelijkheid geeft om het euvel op te lossen of anders de auto terug te kopen. Blijf netjes en documenteer alles, bevestig zaken op de mail.
-
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gegeven!: 2 keren
- Like! Gekregen: 1 keer
Voor mijn 308 SW 131 PK Premiere van augustus 2014, moest ik vanaf 2020 olie bijvullen. Daarvoor nooit. Er stond in augustus 2020 115.000 km op de teller. Vorige maand auto ingeruild met 165.000 km. 15 liter olie verbruikt/bijgevuld tijdens die laatste 50.000 km. En los hiervan ieder jaar bij de dealer geweest voor een onderhoudsbeurt. Dus ongeveer iedere 3300 km, 1 liter bijvullen gemiddeld.
even een update op mijn vorige berichten ivm het olie verbruik.
15-08-24 is er een olie meting gedaan en zodra het pijl weer op min. stond moest ik weer langskomen. dat was dus gisteren.
olie bijvullen gaf hij aan op display en pijl stond bijna op minimum . dus vandaag (30-08-24) terug naar dealer en 1 liter verbruikt op 515 km. nu wordt ik gebeld voor een afspraak dan gaan ze de nieuwe methode toepassen (https://www.largus.fr/actualite-automob ... 34597.html) onder garantie van Peugeot. dus maar afwachten of dit gaat helpen.
volgens de dealer hebben ze dit al meer gedaan en heeft het goed geholpen.
dit wordt gedaan bij de 1.2 puretech motoren die tussen 2014 en 2018 geleverd zijn, en onder garantie van Peugeot.
15-08-24 is er een olie meting gedaan en zodra het pijl weer op min. stond moest ik weer langskomen. dat was dus gisteren.
olie bijvullen gaf hij aan op display en pijl stond bijna op minimum . dus vandaag (30-08-24) terug naar dealer en 1 liter verbruikt op 515 km. nu wordt ik gebeld voor een afspraak dan gaan ze de nieuwe methode toepassen (https://www.largus.fr/actualite-automob ... 34597.html) onder garantie van Peugeot. dus maar afwachten of dit gaat helpen.
volgens de dealer hebben ze dit al meer gedaan en heeft het goed geholpen.
dit wordt gedaan bij de 1.2 puretech motoren die tussen 2014 en 2018 geleverd zijn, en onder garantie van Peugeot.
Peugeot 308T9 1.2 PureTech 110pk Allure 2016 /full led /dode hoek/panorama dak
-
- Peugeot Freak
- Like! Gegeven!: 1 keer
- Like! Gekregen: 57 keren
Interesant artikel.
Het is dus een soort van oliespoeling, doen wij al langer maar meestal zonder resultaat. En elke 1.2 die ik bekijk heeft al cilinderwand schade. Dus conclusie PSA motor vervangen.
Wel fijn van PSA dat de coulance is verlengd. Maar voor een hoop mensen te laat.
Het is dus een soort van oliespoeling, doen wij al langer maar meestal zonder resultaat. En elke 1.2 die ik bekijk heeft al cilinderwand schade. Dus conclusie PSA motor vervangen.
Wel fijn van PSA dat de coulance is verlengd. Maar voor een hoop mensen te laat.
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
Grappig dat ze hier spreken over 0,3L per 1000km
Betekend dat ze 1 liter op 3300 km te hoog vinden.
Betekend dat ze 1 liter op 3300 km te hoog vinden.
Prive: 308 SW HYbrid GT-Pack Business 225 PK (Blanc Nacré, Trekhaakpakket, Blauw Leder, Focal, Handsfree kofferklep, 7,4KW OBC, Portland velgen)
-
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gekregen: 3 keren
Als het daar bij blijft, is het nog te overzien. Litertje bijvullen tussen de beurten ( om de 10.000) is in mijn auto verleden niks bijzonders. Disclaimer: toen kostte een litertje olie een paar gulden Maar voor de stand van de techniek van nu is het wat veel. Veel te veel.
Wat ik wel opvallend vind is dat Jeroen als expert ( mag ik toch wel zeggen?) de ervaring heeft dat cilinderwand schade en olieverbruik vaak samen gaan. En dat een spoeling niet het wondermiddel is. Niet dat ik dat gek vind, zelfs als niet-techneut kan ik me daar wat bij voorstellen. We spreken dus over een tekortkoming in het ontwerp.
Maar dat Stellantis het geitenpaadje zoekt om aan de onafwendbare vervanging van het blok, of alle draaiende delen, te ontkomen is nou niet direct een actie om het vertrouwen te repareren. Dat heet vertragingstactiek. Het zal uiteindelijk wel opgelost worden, maar dan zal je zelf er met kennis van de mogelijkheden bovenop moeten blijven zitten. Dat kan en doet niet iedereen. En in die tussentijd zijn er weer de nodige Peugeot rijders afgehaakt. Zie die maar weer eens terug te krijgen.
Tja, Stellantis ontzorgt niet.
Wat ik wel opvallend vind is dat Jeroen als expert ( mag ik toch wel zeggen?) de ervaring heeft dat cilinderwand schade en olieverbruik vaak samen gaan. En dat een spoeling niet het wondermiddel is. Niet dat ik dat gek vind, zelfs als niet-techneut kan ik me daar wat bij voorstellen. We spreken dus over een tekortkoming in het ontwerp.
Maar dat Stellantis het geitenpaadje zoekt om aan de onafwendbare vervanging van het blok, of alle draaiende delen, te ontkomen is nou niet direct een actie om het vertrouwen te repareren. Dat heet vertragingstactiek. Het zal uiteindelijk wel opgelost worden, maar dan zal je zelf er met kennis van de mogelijkheden bovenop moeten blijven zitten. Dat kan en doet niet iedereen. En in die tussentijd zijn er weer de nodige Peugeot rijders afgehaakt. Zie die maar weer eens terug te krijgen.
Tja, Stellantis ontzorgt niet.
Nu: 308sw facelift. 2019 tech edition 130 h6.
Eerder: 308 sw 110 h5 allure. 208 allure (2x), 407 hdi, 406 hdi, een gammele 106 en heel veel 205-jes in alle kleuren en uitvoeringen.
Eerder: 308 sw 110 h5 allure. 208 allure (2x), 407 hdi, 406 hdi, een gammele 106 en heel veel 205-jes in alle kleuren en uitvoeringen.
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
In het artikel staat toch juist ook dat ze vervangen als andere middel niet helpt?
De coulance is daar mee verlengd ook…
Of lees ik nu verkeerd?
De coulance is daar mee verlengd ook…
Of lees ik nu verkeerd?
-
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gekregen: 3 keren
Zo lees ik het ook hoor. Maar je moet wel de hele procedure door. Dat snap ik wel, maar.....
Waar het mij uiteindelijk om gaat is dat er een lapmiddel wordt toegepast waarvan iedereen met een beetje verstand van techniek op z'n klompen kan aanvoelen dat daar de oplossing niet zit. Vandaar mijn vermoeden(en niets meer dan dat) dat er gegokt wordt op afvallers tijdens de race.
Dat een respectabel merk wonderolie gaat verkopen lijkt mij niet slim.
In zaken blijft volgens mij de insteek: fouten worden gemaakt, maar als je ze erkent en goed oplost blijft de relatie behouden. Of andersom........
Blijft een lastig iets, want mijn hart zou zo weer voor een Peugeot kiezen, maar de houding van stellantis baart mij wel zorgen.
Waar het mij uiteindelijk om gaat is dat er een lapmiddel wordt toegepast waarvan iedereen met een beetje verstand van techniek op z'n klompen kan aanvoelen dat daar de oplossing niet zit. Vandaar mijn vermoeden(en niets meer dan dat) dat er gegokt wordt op afvallers tijdens de race.
Dat een respectabel merk wonderolie gaat verkopen lijkt mij niet slim.
In zaken blijft volgens mij de insteek: fouten worden gemaakt, maar als je ze erkent en goed oplost blijft de relatie behouden. Of andersom........
Blijft een lastig iets, want mijn hart zou zo weer voor een Peugeot kiezen, maar de houding van stellantis baart mij wel zorgen.
Nu: 308sw facelift. 2019 tech edition 130 h6.
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
Ik snap wel datmen eerst het goedkope probeert alvorens het dure. Al zou bij 5 procent het goedkope al helpen, scheelt het bij die persoon al 5K aan reparatiekosten
-
- Peugeot Liefhebber
Hier hetzelfde, soms gaat het 3 weken goed en dan ineens moet er een half litertje bij in. In het begin maakte ik mij daar zorgen over maar nu gewoon in de gaten houden.
- RIBrunner
- Peugeot Freak
- Like! Gegeven!: 40 keren
- Like! Gekregen: 5 keren
Ik heb een 308SW 1.2 130 2017 oranje peilstok 1e eigenaar. Ruim 131K op de teller altijd (op 4 tanken na ( buitenland) Vpower er in. Blok is super wakker sofar nimmer een foutmelding, riem tijdig vervangen en ouderhoud altijd Peugeot. Maar vrijdag over een week duik ik ook de 3 keer 1K procedure in ivm olie verbruik. Ik hou jullie op de hoogte.
RIB Yamaha and more. https://youtu.be/1Hx9AF0ayEQ